امیر سرتیپ امیرحاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگوی تلویزیونی در تشریح جزئیات اقدام تروریستی علیه رئیس سازمان پژوهش و نوآوری‌های دفاعی وزارت دفاع گفت: این حادثه تروریستی بعدازظهر امروز اتفاق افتاد که دو نفر از محافظان محسن فخری‌زاده رئیس پژوهشگاه مجروح شدند و یک نفر از محافظان وی به شهادت رسید.

وزیر دفاع اظهار داشت: در این اقدام تروریستی محسن فخری‌زاده که دچار جراحت شده بود پس از انتقال به بیمارستان شهید شد و تلاش های پزشکان نتوانست در این زمینه مؤثر باشد.

وی افزود: در این حادثه تروریستی ابتدا یکی از تروریست‌ها اقدام به تیراندازی به خودروی شهید فخری‌زاده کرد و چند ثانیه بعد خودروی نیسان حامل مواد منفجره که در نزدیکی خودروی شهید فخری‌زاده (حدود 15 تا 20 متری) شهید بود، منفجر شد.

امیرحاتمی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در یک سال گذشته در کشور تلاش‌ها و اقدامات زیادی در مجموعه تحت مدیریت شهید فخری‌زاده در وزارت دفاع برای مقابله با ویروس کرونا صورت گرفت . همانطور که مستحضر هستید مقابله با این ویروس‌ها نیز در حوزه کاری وزارت دفاع نیز هست و وزارت دفاع در این حوزه هم فعالیت و تلاش دارد.

وی در ادامه افزود: کارهای شهید فخری زاده در حوزه دفاعی کارهای بزرگ و پر ثمری بود؛ همچنین برنامه‌های وزارت دفاع در حوزه مقابله با کرونا در مجموعه تحت مدیریت شهید فخری زاده و با مسئولیت وی انجام می‌شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دشمن هر جایی که برای ملت ایران گام موثری برداشته شود آنجا را هدف قرار می دهد.

وی افزود: حوزه دفاع در خط مقدم امنیت‌آفرینی برای مردم عزیز ما است و همواره مورد بغض و کینه دشمنان نیز هست و کسانی که در این عرصه نقش مؤثرتری ایفا می‌کنند طبیعتاً دشمنان نسبت به آنها بغض و کینه بیشتری دارند.

وزیر دفاع اظهار داشت:‌ شهید دکتر فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری‌های دفاعی به عنوان معاون وزیر دفاع سالیان سال این سازمان را به خوبی اداره کردند منشاء خدمات بسیار بزرگی برای ملت عزیز ما بودند. هم در عرصه‌های دفاعی و هم از سر ریز آن در عرصه‌های غیر دفاعی شاهد این خدمات بودیم.

امیرحاتمی خاطرنشان کرد:‌ در عرصه‌های دفاعی نوآوری‌های ویژه‌ای داشتند که به دلیل نوع کارها راجع‌به آنها کمتر صحبت کردیم. به عنوان مثال موضوع لیزر در پدافند هوایی یا کشف و شناسایی هواپیمایی متجاوز از طرقی غیر از رادار که ویژه نوآوری‌‌های دفاعی بود از آثار بزرگ این شهید است که اگر اقتضا کند حتماً روزهایی نسبت به آنها صحبت خواهیم کرد.

وی افزود: از سر ریز این علم و فناوری ایشان در خدمت مردم عزیزمان بودند. اولین کیت تشخیص کرونا را مجموعه تحت مدیریت ایشان ساختند، در حوزه واکسن قدم‌های بلندی را برداشتند که ان‌شاءالله خبرهای آن به مردم عزیزمان خواهد رسید. فاز یک آزمایشات انسانی را در حوزه واکسن کرونا به پیش رفتند.

وزیر دفاع اظهار داشت:‌ دشمنان که ما ترور را به عنوان یک ابزار همواره علیه مردم عزیز ما و خادمین آنها استفاده کردند این بار هم این کار را انجام دادند. رژیم صهیونیستی و حامی بزرگ آن یعنی آمریکای جنایتکار و خائنین داخلی علی‌الخصوص منافقین که برای مردم عزیز ما شناخته شده‌ هستند همواره از این ابزار علیه ملت ما استفاده کردند. 

امیرحاتمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این حادثه الان تحت پیگیری مسئولین امنیتی کشور است جزئیات آن در زمان مقضتی توسط مسئولین امنیتی بیان خواهد شد اما برای ما روشن و محرز است این نوع خباثت‌ها و این نوع دشمنی‌ها، این حجم و عمق از کینه نسبت به مردم عزیز ایران و خادمین آنها همواره از سوی رژیم صهیونیستی و حامی جنایتکار آن و عوامل خائن داخلی آن شاهد بوده‌ایم و به روشنی می‌شود دست آنها را در این حادثه جنایتکارانه دید.

وزیر دفاع افزود: موضوع حادثه تروریستی شهید فخری‌زاده الان یک موضوع زنده است و همکاران ما در حوزه امنیتی بعد از این در مورد دستگیری عوامل این حادثه تروریستی صحبت خواهند کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.