وزیر کار: برنامه ایجاد نظام متمرکز تأمین اجتماعی تقدیم رئیس جمهوری می‌شود

متن کامل نامه محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به محضر حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی)، رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

«محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی)

رهبر معظم انقلاب اسلامی

سلام علیکم؛

پیرو اوامر حکیمانه حضرت عالی در دیدار با اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی، در خصوص ضرورت حمایت از قشرهای ضعیف و با توجه به اینکه یکی از مهمترین مأموریت‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است، به حضرت مستطاب عالی اطمینان می‌دهم که همراه با همکارانم با تلاشی مضاعف نسبت به تحقق دستورات اخیر اهتمام کامل به عمل خواهد آمد.

برنامه عمل به فرمایش حضرت عالی در خصوص ایجاد نظام متمرکز تأمین اجتماعی برای آحاد مردم با بهره گیری از دانش کارشناسان، متخصصین و شرکای اجتماعی و با استفاده از ظرفیت قانون ارزشمند ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی، با جدیت پیگیری، تدوین و به فوریت تقدیم رئیس محترم جمهوری خواهد شد.

در خصوص «ایجاد پایگاه ملی ایرانیان با اتصالِ پایگاه‌های مختلف اطلاعاتی به یکدیگر» نیز ضمن تشکر از توجه ارزشمند شما به اهمیت این پایگاه مهم، اطمینان می‌دهد استقرار کامل، تثبیت و تکامل آن با اهتمام دو چندان پیگیری می‌شود.

خوشبختانه اقدامات بسیار مؤثری برای ایجاد و تقویت این پایگاه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال‌های اخیر انجام شده است که با تکیه به توصیه حکیمانه و حمایت حضرت عالی در این مورد و با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی این پایگاه در جایگاه واقعی خود قرار خواهد گرفت.

همچنین، به استحضار می‌رساند حسب تاکید پیشین آن رهبر فرزانه در خصوص تخصیص بیمه بیکاری به افرادی که از کرونابیکار شده و بعضاً بیمه بیکاری هم ندارند، لایحه مربوط به پرداخت حقوق بیکاری صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده ازکرونا تهیه و برای تصویب به هیأت دولت تقدیم شده است.

ضمن آرزوی طول عمر با عزت، سلامتی آن رهبر حکیم را از درگاه حضرت حق مسئلت دارم.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.