جزئیات پرداخت یارانه ۱۰۰ هزار تومانی و وام یک میلیون تومانی

همزمان با اجرای دور دوم تعطیلات سراسری برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، دولت به صورت هدفمند در قالب دو طرح از افرادی که در دوران کرونا متضرر شدند قصد حمایت دارد. یکی از این طرح‌ها پرداخت وام یک میلیون تومانی و دیگری پرداخت کمک بلاعوض یکصد هزار تومانی به اعضای خانوار است.

به گفته رییس جمهوری یک سوم جمعیت کشور (۱۱ میلیون خانوار و به عبارتی ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر) مشمول این دو طرح جدید حمایتی دولتی هستند.

کمک هزینه بلاعوض یکصد هزارتومانی به ازای اعضای خانوار یکی از کمک‌هایی به شمار می‌رود که دولت درنظر گرفته است.

چه کسانی مشمول دریافت کمک هستند؟

یارانه کمک معیشتی یکصد هزار تومانی به اعضای خانوارهایی که منبع درآمدی ثابت ماهیانه ندارند و در مرحله قبل متقاضی تسهیلات کرونایی خانوارها بوده‌اند، تعلق می‌گیرد که نزدیک به ۲۹.۷ میلیون نفر (۱۱ میلیون خانوار)، تحت پوشش این طرح حمایتی قرار می‌گیرند.

براین اساس، افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی، بازنشستگان، بیمه‌پردازان سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نمی‌شوند.
به گفته رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون، کارگرانی که درآمد ثابت ندارند، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و رانندگان تاکسی شامل این طرح هستند.

زمان پرداخت

زمان پرداخت کمک هزینه جبرانی از آذر ماه است و به مدت چهارماه (آذر، دی، بهمن و اسفندماه) پرداخت می‌شود.
رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون اعلام کرد که پرداخت کمک یکصد هزارتومانی از نیمه آذرماه شروع می‌شود.

کمک هزینه بلاعوض یکصد هزار تومانی نیاز به ثبت‌نام از سوی متقاضیان ندارد، وزارت تعاون مشمولان دریافت بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی را شناسایی کرده است.

براساس اعلام وزارت تعاون در فروردین‌ماه امسال، به ۲۳ میلیون سرپرست خانوار وام یک میلیونی پرداخت شد که اطلاعات گردآوری شده در آن دوران، ملاک عمل خواهد بود و نیاز نیست، متقاضیان اقدامی انجام دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.