امروز و فردا در کدام شهرها برف می‌بارد؟

فریبا گودرزی درخصوص وضعیت آب و هوایی چند روز آینده کشور گفت: از امروز تا یکشنبه با عبور موج‌های از روی کشورمان که همراه با ریزش هوای سرد شمالی خواهد بود نیمه غربی استان‌های واقع در کناره دریای خزر شاهد بارندگی خواهند بود و بارش در شمال غرب و ارتفاعات البرز و زاگرس عمدتا به شکل برف خواهد بود. بر این اساس امروز بارش باران و برف را برای لرستان، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، گیلان، مازندران، گلستان، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، جنوب استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل همچنین شمال استان‌هایی مانند تهران، سمنان و خرسان شمالی داریم.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: رگبار باران و گاهی رعد و برق را برای خوزستان، بوشهر، فارس، ایلام، غرب استان یزد، کرمان و اصفهان و پراکنده‌تر برای همدان، خراسان رضوی، قم و تهران خواهیم داشت.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی این بارش‌ها تا اواسط هفته آینده ادامه دارد.

گودرزی در ادامه گفت: امروز برای خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، جنوب لرستان، بوشهر، شمال فارس، کردستان، جنوب آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران و شمال استان‌هایی مثل زنجان، قزوین، البرز و تهران که بارش‌ها می‌تواند شدید و به صورت بارش شدید باران و برف باشد.

وی افزود: برای مناطق جنوبی رگبار رعد و برق حتی وقوع تگرگ را داریم که منجر به جاری شدن روان آب ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلاب خواهد شد.

گودرزی با بیان اینکه در مناطق جنوبی بارش برف در مناطق کوهستانی منجر به کاهش دید در عبور از گردنه‌ها می‌شود افزود:، ولی یک هشدار قرمز برای سه استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد داریم که از صبح شنبه تا بارش باران و برف برای بیشتر نقاط کشورپیش از ظهر دوشنبه بارش‌های خیلی شدیدی را در این مناطق شاهد خواهیم بود که می‌تواند سیل و آب گرفتگی و کاهش دید و لغو پروازها را به همراه داشته باشد. شدت بارش‌ها در این سه استان به گونه‌ای است که اطلاعیه خیلی قرمز برای این مناطق دادیم.

این کارشناس هواشناسی درباره وضعیت آب و هوای تهران هم گفت: آسمان تهران امروز ابری و همراه با مه صبحگاهی است. برای تهران بارش باران و برف را خواهیم داشت و بیشنه دمای این شهر یازده درجه سانتی گراد خواهد بود. طی روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه باز شرایط برای بارش باران و برف در تهران مهیاست. تهران تا دوشنبه هفته آینده شاهد بارندگی خواهد بود و دمای هوا هم در این استان کاهشی و سرد خواهد بود.

وی ادامه داد: سردترین مرکز استان اردبیل و اورمیه با ۲ درجه زیر صفر و بندرعباس هم با دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرمترین مرکز استان محسوب می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.