تهران برفی می‌شود

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: از امروز( ۷آذر) تا روز یکشنبه (۹ آذر) با گذر نامتناوب امواج کم‌دامنه از تراز میانی جو همراه با ریزش هوای سرد شمالی، طی روزهای آینده در نیمه غربی و استان‌های واقع در سواحل دریای خزر شاهد بارش خواهیم بود که بارش در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی عمدتا به‌صورت برف خواهد بود.

وی در ادامه گفت: امروز(۷ آذر) بارش برف و باران در استان‌های لرستان، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، گیلان، مازندران، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، شمال استان‌های تهران، خراسان شمالی وسمنان پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: امروز (۷ آذر) وقوع رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق در استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، ایلام، غرب استان‌های یزد، کرمان و اصفهان و بارش پراکنده در استان‌های همدان، خراسان رضوی، مرکزی، قم و تهران دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه (۸ آذر) بارش برف و باران برای استان‌های کردستان، کرمانشاه ،همدان، مرکزی، لرستان، زنجان، قزوین، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، البرز، تهران، سمنان و جنوب استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و وقوع رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق در استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، اصفهان، قم، شمال فارس، غرب یزد همچنین بارش پراکنده برای استان‌های مازندران، جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود. 

ضیاییان با بیان اینکه روز یکشنبه (۹ آذر) برای غالب مناطق نیمه‌غربی کشور و استان‌های سمنان، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پیش‌بینی می‌شود، گفت: شدت بارش در این روز در استان‌های خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب ایلام خواهد بود.

وی افزود: برای روز دوشنبه (۱۰ آذر) بارش باران و برف در نوار شمالی کشور و بارش پراکنده در استان‌های بوشهر،خوزستان،قم ،مرکزی،همدان، کردستان،کرمانشاه، شمال استانهای فارس و خراسان رضوی پیش بینی می شود.

به گفته ضیاییان دریای خزر امروز (۷ آذر) و خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان از امروز (۷ آذر) تا روز یکشنبه (۹ آذر) مواج است.

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه برای روز سه شنبه (۱۱ آذر) در غالب مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت و برای بخش هایی از جنوب  غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش بینی می شود، در مورد وضعیت هوای تهران گفت: آسمان تهران در  روز شنبه (۸ آذر) با بیشینه دمای ۸ و کمینه دمای ۵ درجه سانتیگراد آسمانی ابری بتدریج همراه با بارش باران و برف و در بعضی ساعات مه آلود پیش بینی می شود. آسمان پایتخت در روز یکشنبه (۹ آذر) ابری و مه آلود همراه با بارش باران و برف گاهی وزش باد خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.