داراسوم چه زمانی ارائه می‌شود؟

عباس معمارنژاد در پاسخ به این پرسش که چه زمانی صندوق داراسوم در بورس عرضه می‌شود، گفت: صندوق داراسوم که مرکب از باقیمانده سهام دولت در سه بانک صادرات، ملت و تجارت است، آماده شده و هر وقت که کارهای ثبتی آن انجام شود و شرایط بازار بورس برای عرضه واحدهای سرمایه‌گذاری مناسب باشد، تا سقف 5 میلیون تومان برای هر کدملی ارائه می‌شود.

وی افزود: واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری داراسوم برای هر کدملی تا سقف 5 میلیون تومان و با تخفیف جدید 20 درصد ارائه می‌شود، یعنی اگر فردی قبلا از تخفیف استفاده کرده باشد، در صندوق داراسوم هم تا سقف 5 میلیون تومان با تخفیف 20 درصدی می‌تواند واحدهای سرمایه‌گذاری را خریداری کند.

معاون امور بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی در مورد ارزش صندوق داراسوم گفت: ارزش این صندوق به قیمت‌های امروز بورس ، حدود 21 هزار میلیارد تومان است که قرار است این سهام به مردم عرضه شود.

وی در مورد اینکه چگونه می‌توان واحدهای صندوق داراسوم را خریداری کرد، گفت:‌ مانند دارایکم و دارادوم از طریق بانک و یا کسانی که کد بورسی دارند از طریق پنل معاملاتی کارگزاران بورس تا سقف 5میلیون تومان قابل خریداری است.

معمارنژاد گفت: در حال حاضر مجوزهای بورس برای تشکیل داراسوم گرفته شده است و الان دنبال ثبت این صندوق نزد شرکت ثبت هستیم و برای صندوق مدیر شرکت تأمین سرمایه ملت تعیین شده است.

وی در مورد اینکه چه زمانی داراسوم ارائه می‌شود، گفت: بستگی به شرایط بازار دارد و همچنین قبل از آن باید این شرکت در نزد ثبت شرکت‌ها به ثبت برسد.

سهام باقیمانده دولت در سه بانک صادرات، ‌ملت و تجارت قرار است به عنوان صندوق قابل معامله بورسی یا همان ETF به نام داراسوم ارائه شود و طبق اطلاعات به دست آمده، سهام دولت در بانک صادرات 8.72 درصد در بانک ملت 11.6 درصد و در بانک تجارت 10.15 درصد باقی مانده است که قرار است، این سهام در قالب واحدهای داراسوم به هر شخص حقیقی ایرانی تا 5 میلیون تومان با 20 درصد تخفیف ارائه شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.