ترامپ برای ترک کاخ سفید شرط  گذاشت

دونالد ترامپ در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید  «اگر مجمع گزینندگان جو بایدن را [به عنوان رئیس‌جمهور] انتخاب کند، شما ساختمان [کاخ سفید] را ترک نمی‌کنید؟» گفت: «مطمئناً این کار را خواهم کرد و شما این را می‌دانید. ولی فکر می‌کنم از الان تا ۲۰ ژانویه (روز تحلیف) اتفاقات زیادی خواهد افتاد. تخلفات زیادی کشف شده‌اند.

ترامپ بار دیگر ادعایی که چند ساعت قبل در توییتر درباره «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا مطرح کرده بود را تکرار کرد و گفت: «او کاندیدی نیست که ۸۰ میلیون رأی آورده باشد.»

رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی قبل‌تر در توئیتر نوشته بود: «ترامپ در توئیتر نوشت: «همین الان جدول‌بندی آرا[ی انتخاباتی] را دیدم. امکان ندارد بایدن ۸۰ میلیون رأی آورده باشد. این یک انتخابات ۱۰۰ درصد تقلبی بود.»

ترامپ در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ فکر می‌کند گفت که این انتخابات هنوز به پایان نرسیده است. او گفت هزاران رأی وجود دارند که ممکن است نتیجه را تغییر دهند.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت تنها روشی که جو بایدن ممکن است ۸۰ میلیون رأی آورده باشد از طریق تقلب است.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: «کل دنیا دارد به روند انتخاباتی ما می‌خندد.» ترامپ سپس گفت که این انتخابات «تقلبی» بوده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا در مراسم تحلیف جو بایدن شرکت می‌کند یا خیر گفت: «الان نمی‌توانم بگویم.»

پیش از این رسانه‌های آمریکا گزارش داده بودند در حالی که شمارش آرا در برخی ایالت‌های این کشور همچنان ادامه دارد، تعداد آرای «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات از ۸۰ میلیون رای فراتر رفته است.

بر اساس آمار پایگاه «کوک پلتیکال ریپورت» بایدن تا کنون ۸۰،۰۳۳،۹۹۶ رای بدست آورده که ۵۱ درصد از کل آرای اخذ شده را شامل می‌شود.

همچنین «دونالد ترامپ» رئیس جمهور مستقر در کاخ سفید نیز تا کنون ۷۳،۸۷۸،۹۰۷ رای بدست آورده که ۴۷.۱ درصد از کل آرا به شمار می‌آید.

ترامپ علاوه بر این اعلام کرد تحویل واکسن کرونا از هفته آینده آغاز خواهند شد.ترامپ تصریح کرد کادر درمان و شهروندان مسن برای دریافت این واکسن در اولویت قرار خواهند داشت.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۲ رأی الکترال به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا انتخاب شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد.

ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری کرده و شکایت‌هایی را درباره تقلب در فرایند رأی‌گیری در چند ایالت کلیدی مطرح کرد. اکثر این شکایت‌ها رد شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.