اظهارات جنجالی محمود احمدی‌نژاد درباره حجاب اجباری

محمود احمدی نژاد در گفتگویی با مهدی نصیری، سردبیر سابق روزنامه کیهان به بیان نکاتی درباره حجاب اجباری پرداخته است. بخشی از این گفتگو در کانال دولت بهار، منتشر شده است که در ادامه آن را می خوانید. 

مهدی نصیری: قانون الزام به حجاب اجباری را چگونه می‌بینید؟ 

 احمدی‌نژاد: قانون، یک قرارداد اجتماعی است. مگر غیر از این است؟! به مردم می‌گویند شما یک مجلس انتخاب کردید و این مجلس برای شما قانون گذاشته. 

مهدی نصیری: در اینجا مستند به شریعت می‌کنند ...

 احمدی‌نژاد: مستند به شریعت هم باید از مسیر مجلس بیاید دیگر. 

مهدی نصیری: درست است. 

احمدی‌نژاد: اراده و خواست مردم در تشکیل مجلس و تصمیمات آن دخالتی دارد یا ندارد؟! آیا مصوبات مجلس باید مورد قبول عامه مردم باشد یا نباشد؟! اگر مجلس یک قانونی گذاشته و اکثریت جامعه می‌گوید من قبول ندارم، شما می‌توانی بگویی من به هر قیمت اعمال می‌کنم؟! 

مهدی نصیری: می‌گویند مهم نیست که مردم نپذیرند!

 احمدی‌نژاد: به محض اینکه مجلسی این حرف را بزند خودش فاقد مشروعیت شده. چون این مجلس نماینده مردم است دیگر! نماینده مگر می‌تواند خلاف خواست کسی که او را تعیین کرده، عمل کند؟!

مهدی نصیری: این‌ها می‌گویند آره!

 احمدی‌نژاد: چجوری؟! [رای دهنده‌گان که چنین] اجازه‌ای نداده‌اند! 

مهدی نصیری: می‌گویند مردم در چارچوبی به نام جمهوری اسلامی گفته‌اند که می‌خواهیم حاکمیت بر اساس اسلام باشد. نمایندگان مجلس هم باید بر اساس همین قوانین اسلامی، قوانین [عادی] را تصویب کنند. شورای نگهبان هم که می‌گوید حکومت اسلامی می‌تواند حجاب را الزامی کند و از اینجا به بعد دیگر مردم حق دخالت ندارند!

 احمدی‌نژاد: این جوری که کار سخت‌تر می‌شود برای‌شان. این استدلال خیلی سست‌تر است. اگر شورای نگهبان الان اظهار نظر می‌کند بر اساس یک رأیی است که مردم داده‌اند. 

مهدی نصیری: می‌گویند مردم به یک چیزی رای دادند و پس از آن اختیار از مردم سلب شده!

 احمدی‌نژاد: مگر می‌شود؟ 

مهدی نصیری: می‌گویند می‌شود دیگر! 

 احمدی‌نژاد: با کدام منطق؟! 

مهدی نصیری: حرفشان این است که در اصلِ پذیرش دین و اسلام اکراه نیست اما وقتی دین و حکومت اسلامی را پذیرفتید، دیگر نمی‌توانید در جزییات چانه بزنید!

احمدی‌نژاد: اولا پذیرش دین با پذیرش حکومت جمهوری اسلامی دوتاست. ثانیا، اصلا یک نفر قبلا رای داده به جمهوری اسلامی اما الان می گوید این شکل را نمی‌خواهم. این فرد حقی دارد یا ندارد؟! یعنی می‌گویند تو از حق ساقط شدی؟! 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.