بایدن: جنگ ما با ویروس است، نه با یکدیگر

وی افزود: ایالات متحده کشوری است که مردم آن با همدیگر دشمن نیستند بلکه همسایه هستند. از آمریکایی ها می خواهم تا همدیگر را دوست داشته باشند. ما در سیاست، زیاد درباره دوست داشتن صحبت نمی کنیم. عرصه سیاست، بسیار نفرت انگیز و خصمانه است. برای دوست داشتن همسایگان مان نیاز به یک اقدام ساختاری است. این چیزی است که از شما می خواهم انجام بدهید.

وی در ادامه از آمریکایی ها خواست تا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا کاملا هوشیار و محتاط باشند چرا که زمستان سخت و طولانی در پیش است.

آمریکا روز سه شنبه از مرگ بیش از 2100 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داده است که این مرگبارترین روز در آمریکا از ماه می تاکنون به شمار می رود.

اظهارات بایدن در حالی است که بسیاری از شهروندان آمریکایی بدون توجه به توصیه های مقام های بهداشت و درمان در خصوص عدم انجام سفر در تعطیلات عیدشکرگزاری، اقدام به سفرهای هوایی و زمینی کرده‌اند.

تلفات ویروس کرونا در آمریکا روز سه شنبه به بیش از 2157 نفر رسیده که این رقم معادل فوت یک نفر در هر 40 ثانیه بوده است. بیش از 170 هزار نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. آمریکا طی روزهای اخیر روزانه با ابتلای بیش از 100 هزار نفر به این ویروس مرگبار روبرو بوده است.

تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان های آمریکا نیز روز سه شنبه از مرز 87 هزار نفر گذشته است. این در حالی است که 30 ایالت از 50 ایالت آمریکا از افزایش چشمگیر موارد بستری در بیمارستان به خاطر ابتلا به ویروس کرونا طی ماه جاری خبر می دهند.

بیشترین رکورد تلفات روزانه کرونا در آمریکا مربوط به 14 آوریل با 3384 فوتی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.