گزینه احتمالی بایدن برای ریاست «سیا»

در حالی که هنوز نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از سوی سازمان خدمات عمومی این کشور تایید نشده، «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات و پیروز این انتخابات از نظر رسانه‌های آمریکایی، در حال چیدن مهره‌های کابینه خود است.

خبرگزاری «رویترز» بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) به نقل از یک منبع مطلع نوشت که بایدن، «توماس دانیلون» مشاور امنیت ملی پیشین دولت «باراک اوباما» را برای ریاست آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در نظر دارد. 

بر این اساس، انتخاب ریاست سیا یکی از چالشی‌‌ترین انتخاب‌های دولت احتمالی بایدن است زیرا «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، به مدت چهار سال این سازمان را متهم کرد که بخشی از «دولت پنهان» برای تضعیف کردن اوست.

به نوشته رویترز، بایدن که احتمالا در تاریخ بیستم ژانویه ۲۰۲۱ وارد دفتر ریاست‌جمهوری می‌شود، همچنین «مایکل مورِل» را که در زمان دولت اوباما دو بار عهده‌دار منصب معاونت و سرپرستی سیا بود، برای تصدی پست ریاست این آژانس امنیتی در نظر دارد.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در تاریخ سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) برگزار شد و علیرغم آنکه رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که بایدن با بیش از ۲۷۰ آراء الکترال، بعنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا برگزیده شده است اما ترامپ هنوز شکست در انتخابات را نپذیرفته است و بارها تأکید کرده است که نامزد دموکرات‌ها با تقلب و تخلف انتخاباتی پیروز شده است.

پیش از این نیز گفته شده بود بایدن، «میشل فلورنوی» را به عنوان گزینه تصدی سمت ریاست سازمان تروریستی پنتاگون در نظر دارد، کسی که به داشتن مواضع ضد ایرانی معروف است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.