موافقت نتانیاهو با رأی‌گیری برای قانونی‌کردن شهرک‌های پراکنده

علی‌رغم هشدار کشورها و سازمان‌های مختلف به رژیم صهیونیستی درباره تداوم شهرک‌سازی در اراضی خصوصی فلسطینیان، گفته می‌شود «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم به دنبال رأی‌گیری برای قانونی‌کردن شهرک‌های پراکنده و کوچک در کرانه باختری است.

«تساحی هانقبی» وزیر امور جوامع در کابینه رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه گفت نتانیاهو موافقت کرده در کابینه برای قانونی‌کردن شهرک‌های صهیونیست‌نشین کوچک در اراضی خصوصی فلسطینیان، رأی‌گیری شود.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، هانقبی در این باره توضیح داد: «ما متن تصمیم کابینه را با هدف پیشبرد تمام فرایند‌های حقوقی که منجر به قانونی شدن شهرک‌های جوان می‌شود، تدوین خواهیم کرد».

وی همچنین توضیح داد که این تصمیم در واکنش به نظر مشاوران حقوقی است که هشدار می‌دهند اعلامیه کابینه برای اصلاح تمایل به قانونی کردن شهرک‌های کوچک و پراکنده ضروری است.

بر این اساس، این وزیر صهیونیست افزود که لیستی از ۶۹ شهرک تازه تأسیس در کرانه باختری تهیه شده اما فرایند قانونی شدن آنها از نظر کابینه تل‌آویو شاید چند سال طول بکشد.

جروزالم‌پست نوشت که قانونی کردن شهرک‌های کوچک و پراکنده باعث پیشروی نفوذ اسرائیل در کرانه باختری حتی ورای مرزهای درج شده در نقشه طرح رئیس‌جمهور آمریکا موسوم به «معامله قرن» می‌شود. امری که می‌تواند محکومیت جدی و گسترده‌ای را از سوی جامعه جهانی و مخالفت دولت احتمالی «جو بایدن» در آمریکا به همراه داشته باشد.

هفته گذشته بود که شبکه تلویزیونی «کان‌نیوز» گزارش داد نتانیاهو به دنبال گرفتن چراغ سبز آمریکا برای ساخت واحدهای مسکونی صهیونیست‌نشین در شهرکی در قدس شرقی است. 

این در حالی است که ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری فلسطین از سوی جامعه جهانی نقض قوانین و منشور سازمان ملل متحد معرفی شده و شورای امنیت سازمان ملل متحد بارها طی قطعنامه‌های مختلفی از رژیم صهیونیستی خواسته ساخت این شهرک‌ها را متوقف کند. طبق قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان هرگونه شهرک‌سازی در داخل مرزهای ۱۹۶۷ کرانه باختری غیرقانونی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.