استقبال صندوق بین‌المللی پول از سیاست‌های حمایتی مسکو

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، این نهاد مالی جهان در بیانیه‌ای اعلام کرد: نشانه های بهبود اقتصاد روسیه با اوج گیری شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور، تهدید می شود.

با وجود انتشار آمارهایی از افزایش بی سابقه موارد روزانه ابتلا به بیماری کووید -۱۹ در هفته گذشته در روسیه، مقام های این کشور گفته اند همانند روزهای نخست همه گیری تاکنون، از این پس نیز مقررات قرنطینه و تعطیلی سراسری اجرا نخواهند کرد

این نهاد جهانی همچنین پیش بینی کرد تولید ناخالص داخلی روسیه در سال ۲۰۲۰ تا ۳.۹ درصد افت کند و پیش بینی خود را در مورد رشد تولید ناخالص داخلی در سال آینده (۲۰۲۱) حتی با فرض عادی شدن تدریجی این بیماری، از ۲.۸ درصد به ۲.۵ درصد کاهش داد.

صندوق بین المللی پول همچنین از مقام های اقتصادی روسیه خواستار بررسی کاهش نرخ بهره حتی بیشتر از پیش در ماه های آتی به علت رشد اقتصادی کمتر از میزان پیش بینی و احتمال تورم بالاتر از حد توقع در سال ۲۰۲۱ شد.

روسیه در پی آسیب دیدن اقتصادش از همه گیری کووید -۱۹، تعطیلی کسب و کارها و افت بهای جهانی نفت صادرات اصلی این کشور، نرخ های بهره سال جاری را به میزان بی سابقه ای کاهش داده است.

این نهاد مالی پیش بینی کرد که تورم سالانه روسیه در نیمه دوم ۲۰۲۱ در دامنه ۳ تا ۳.۵ درصد باقی بماند.

پیش بینی های صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی روسیه که انتظار کوچک شدن ۳.۴ درصدی اقتصاد را در سال جاری و رشد ۲.۵ تا ۳.۵ درصدی آن را در سال آتی دارد، به هم نزدیک هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.