بازتاب گسترده سخنان رئیس جمهور در رسانه‌های خارجی

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیات دولت سخنانی در رابطه با آینده روابط ایران و آمریکا بیان و تاکید کرد که اگر اراده‌ای در حاکمان آینده آمریکا وجود داشته باشد، حل مساله ایران و آمریکا آسان خواهد بود. او گفت: امیدواریم دولت آینده آمریکا در اولین قدمها سیاست های ترامپ را نسبت به ایران با صراحت محکوم کند.

واشنگتن پست  به پوشش بخشی از سخنان حسن روحانی پرداخته و نوشت: روحانی خواستار بازگشت سیاست‌های آمریکا به پیش از به قدرت رسیدن ترامپ شد.

این روزنامه   با بیان اینکه رئیس‌جمهور ایران خواستار محکومیت سیاست‌های ترامپ در قبال ایران شد، به بازتاب سخنان روز چهارشنبه حسن روحانی پرداخت.

الجزیره انگلیسی  نیز در خبری با تیتر "روحانی: ایران و آمریکا می‌توانند به دوران پیش از ترامپ بازگردند" به بازنشر تاکید رئیس‌جمهور کشورمان بر لزوم بازگشت آمریکا از اقدامات دونالد ترامپ پرداخته است.
ایندین اکسپرس  هم ضمن پرداختن به سخنان رئیس جمهور نوشت: رئیس‌جمهور حسن روحانی با ابراز امیدواری نسبت به عادی‌سازی روابط میان ایران و آمریکا اعلام کرد که اگر دولت بعدی واشنگتن از خود عزم نشان دهد، حل مشکلات آسان خواهد شد.
دویچه وله  نیز با پوشش سخنان رئیس‌جمهور ایران نوشت: رئیس‌جمهور ایران نسبت به اینکه دولت بعدی آمریکا اقدامات ترامپ را محکوم کند، ابراز امیدواری کرد.
شبکه ای بی سی نیوز  هم با بازنشر قسمت‌هایی از سخنان صبح حسن روحانی، به بخش‌هایی از سخنان وی پرداخت که عادی‌سازی روابط با ایالات متحده را مورد توجه قرار داده بود.
روزنامه تلگراف  نیز با اشاره به سخنان‌ رئیس‌جمهور کشورمان نوشت: حسن روحانی گفته است که ایران و آمریکا می‌توانند مسیری برای بازگشت به شرایط پیش از آمدن دونالد ترامپ به کاخ سفید بیابند.
روزنامه تایمز او اسرائیل  نیز با تیتر "ابراز امیدواری روحانی به گره‌گشایی سیاست ترامپ علیه ایران" به بازنشر سخنان صبح امروز رئیس‌جمهور پرداخته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.