واکنش عربستان به حمله موشکی یمن به آرامکو

هیات وزیران عربستان سعودی حمله انصار الله با موشک قدس ۲ به تاسیسات نفتی آرامکو در جده عربستان را که به تلافی حملات ائتلاف سعودی به زیر ساخت‌های یمن و حمله به غیرنظامیان صورت گرفته حمله به شاهراه اقتصادی جهان و هدف قرار دادن امنیت سوخت قلمداد کرد.

شورای وزیران عربستان در این جلسه که به ریاست ملک سلمان از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، همچنین این حملات را اقدامی خرابکارانه خواند و خواستار مقابله با انصارالله و طرف‌هایی شد که به زعم این شورا پشت این حملات قرار دارند.

شرکت آرامکوی عربستان گزارش داد که در پی عملیات موشکی انصارالله به تأسیسات این شرکت یک مخزن نفتی آتش گرفته است.

پیش از این نیز یک مقام در وزارت انرژی عربستان سعودی با اعتراف به عملیات موشکی موفق انصارالله به تأسیسات نفتی عربستان گفت: ساعت سه و ۵۰ دقیقه بامداد دوشنبه، مخزن سوختی در ایستگاه توزیع محصولات نفتی در شمال جده در پی یک حمله موشکی آتش گرفت.

همچنین ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف سعودی نیز با تأیید این حمله تاکید کرد که این حمله، شاهرگ انرژی جهان را هدف قرار داده است.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد دوشنبه اعلام کرد که یگان موشکی ارتش موفق شد با استفاده از موشک قدس ۲ ایستگاه توزیع نفت شرکت نفتی آرامکو عربستان را در بندر جده هدف قرار دهد.

بر اساس بیانیه‌ای که از سوی سخنگوی نیروهای مسلح یمن منتشر شد این حمله موشکی که با استفاده از موشک‌های هدایت‌پذیر قدس ۲ انجام شد موفقیت‌آمیز بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.