جزییات افزایش پروازهای توسط ایرلاین‌های داخلی

در پی شیوع و گسترش ویروس کرونا در جهان، کشورهای مختلف مرزهای هوایی زمینی و دریایی خود را به روی یکدیگر بستند و سفرهای خارجی برای همه کشورها به شدت محدود شد اما پس از گذشته ماه ها از شیوع این ویروس بسیاری از کشورها تصمیم گرفتند تا با مذاکرات این دو و چند جانبه و تدوین و اجرای پروتکل‌های مشترک بهداشتی سفرهای خود را به تدریج از سر بگیرند.

در این راستا ایران نیز سفرهای هوایی خود را به مقاصد مختلف خارجی مجدداً آغاز کرد و بسیاری از کشورهای خارجی هم این کار را متقابلاً انجام دادند. همچنین ایرلاین‌های خارجی نیز بعضاً سفرهایی هوایی خود به ایران را از سر گرفتند که می توان به قطر ایرویز به عنوان یکی از شرکت های هواپیمایی خارجی پرکار در آسمان ایران اشاره کرد که تقریباً از همان ماه‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا، مسافران را البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جابجا می کرد.

ابوالقاسم جلالی - معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری- درباره آخرین وضعیت پروازهای خارجی اینگونه توضیح داد: در حال حاضر هیچ مشکلی برای پروازهای خارجی وجود ندارد و بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی داخلی سفرهای خارجی خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی روز به روز گسترش می‌دهند.

وی افزود: بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی داخلی که پیش از شیوع ویروس کرونا به مقاصد خارجی مختلفی سفر می‌کردند هم اکنون نیز پروازهای خود را به همان مقاصد را از سر گرفتند که می توان به کشورهای همسایه، کشورهای اروپایی و غیره اشاره کرد به عنوان مثال روزانه  بیش از هشت ایرلاین به مقصد ترکیه  پرواز می‌کنند.

جلالی با اشاره به دیگر مقاصد خارجی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی مانند عراق و دیگر کشورهای همسایه، اعلام کرد: ایران ایر تنها ایرلاین داخلی است که به کشورهای اروپایی مختلفی پرواز میکنند.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری چنین درباره انجام پروازهای بین‌المللی گفت: ایرلاین های خارجی مانند قطر ایرویز، ترکیش ایرلاین و امارات در حال حاضر پرواز خود به ایران را انجام داده و مسافران را جابه جا می کنند همچنین دیگر ایرلاین‌های خارجی نیز به زودی به آن‌ها می‌پیوندند که می توان به لوفت‌هانزا به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی اشاره کرد که بر اساس مذاکرات صورت گرفته از اواسط دسامبر پرواز خود به ایران را از سر خواهد گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.