از کجا مرغ ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومانی بخریم؟

شاهرخی مدیر بخش فروش یک میدان تره بار در تهران در خصوص علت تجمع مردم در غرفه‌های فروش مرغ اظهار کرد: از ابتدای این هفته با فاصله گرفتن قیمت مرغ در میادین میوه و تره بار و واحدهای صنفی سطح شهر، مردم برای خرید به این مراکز هجوم آورده اند.

وی افزود: روزانه حدود ۷ تن مرغ گرم کشتار روز در هر یک از میادین میوه و تره بار تهران عرضه و به هر فرد سه عدد مرغ فروخته می‌شود تا پاسخگویی تمامی تقاضاها باشیم.

این مدیر بخش فروش بیان کرد: نرخ مصوب هر کیلو مرغ بر اساس نرخنامه  ستاد تنظیم بازار  ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است، اما هر کیلو مرغ در میادین میوه و تره بار به دلیل عرضه از سوی دولت (تنظیم بازاری) ۱۸ هزارو ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

شاهرخی ادامه داد: روزانه حدود یک تن مرغ یخ زده نیز تقاضای میادین میوه و تره بار است که با نرخ ۱۵ هزار تومان بدون محدودیت به هر فرد عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: فاصله بین قیمت‌های فروش در واحدهای سطح شهر و میادین میوه و تره بار بیش از ۱۵ هزار تومان است و مردم نیز به دلیل عدم قدرت خرید کافی مجبور به خرید از این مراکز و ایجاد صف‌های طولانی هستند.

این مدیر فروش ابراز کرد: معمولا در فصول سرد سال و با کاهش تولیدات مرغداران، عرضه به بازار کم می‌شود و دولت برای تنظیم بازار، اقدام به فروش مرغ در مراکز میوه و تره بار می‌کند تا زمانی که فاصله قیمتی کاهش پیدا کند.

شاهرخی مطرح کرد: این روزها ممکن است حجم مرغی که عرضه می‌شود تقاضای نیازها را ندهد، اما این موضوع تا چند روز آینده بر طرف می‌شود چراکه حجم تقاضا نیز رفته رفته کاهش پیدا می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.