برجام و مسائل منطقه‌ای محور گفت‌وگوی تلفنی ظریف و لاوروف

به گزارش پایگاه خبری روسی vestikavkaza، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیهای اعلام کرد که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت و گویی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان داشته است. 

طبق این بیانیه، وضعیت موجود در قره باغ، با توجه به تلاش های انجام شده توسط روسیه برای حصول آتش بس کامل در منطقه درگیری و ضرورت کمک های بشردوستانه به جمعیت غیرنظامیان آسیب دیده از این درگیری مورد بحث قرار گرفت. 

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که وزرای خارجه دو کشور تبادل نظر کاملی درباره موضوعات مهم دیگری از جمله وضعیت سوریه، منطقه خلیج‌فارس، یمن و افغانستان داشتند. 

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین توجهی ویژه به تعامل دو جانبه در عرصه بین المللی درباره مسائل دیگری از جمله توافق هسته ای داشتند. آن ها به تعهد مسکو و تهران در زمینه بازگشت هرچه زودتر  تمامی اعضای این توافق به اجرای کامل تعهداتشان تحت توافق هسته ای اشاره کردند. 

ظریف و لاوروف علاوه بر این درباره پروژه های چندجانبه همکاری ایران-روسیه با تمرکز بر تجارت، اقتصاد و عرصه های حقوق بشری تبادل نظر کرده و موافقت کردند که مذاکرات پیرامون تمام طیف مسائل دوجانبه را ادامه دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.