واکنش پلیس به کلیپ استعمال مواد و مشروب توسط کودک ۳ ساله

رئیس‌‌ پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری عامل انتشار ویدئویی که کودکی سه ساله را مجبور به مصرف مواد مخدر کرده بودند، خبر داد.  

سرهنگ داود معظمی‌گودرزی درتشریح خبر فوق اظهار داشت: در پی انتشار و باز نشرکلیپی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر وادارکردن یک دختر بچه ۳ ساله به استعمال دخانیات و مشروبات الکلی که باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی و واکنش کاربران به انتشار آن شده بود، کارشناسان پلیس فتا بررسی موضوع را بر عهده گرفتند و دستگیری متهم را در دستور کار قرار دادند.

وی عنوان کرد: در تحقیقات پلیسی، هویت متهم شناسایی و مشخص شد که متهم هیچ نسبتی با والدین این دختربچه ندارد و از اختلاف بین پدر و مادر این کودک سوءاستفاده کرده و در زمان غفلت آنان این دختربچه را به مصرف دخانیات و مشروبات الکلی مجبور و با فیلمبرداری از وی، فیلم ضبط شده را در فضای مجازی منتشر کرده است.

این مقام سایبری توضیح داد: در مرحله بعدی از تحقیقات پلیسی با هماهنگی های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به پلیس فتا انتقال یافت.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به اینکه متهم علت و انگیزه ارتکاب جرم را شوخی و سرگرمی در فضای مجازی اعلام کرد، گفت: با دستور قضائی متهم پس از تحقیقات تکمیلی روانه زندان شد.

سرهنگ گودرزی توصیه کرد: هرگونه کودک آزاری و بازیچه قرار دادن کودکان برای تفریح و خنده پیگرد قانونی دارد و کاربران فضای مجازی باید توجه داشته باشند از ارتکاب به اقدامات مشابه به دلایل مختلف از جمله تفریح و سرگرمی،جمع آوری فالور و بازدید کننده خودداری کنند و بدانند یکی از اولویت های پلیس برخورد با اینگونه ناهنجاری ها است.

وی در پایان از کاربران فضای مجازی خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، آن را از طریق نشانی www.cyberpolice.ir با ما درمیان بگذارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.