بن سلمان دنبال قبح‌زدایی روابط با رژیم صهیونیستی

فواد ایزدی در این نشست با اشاره به وجود ارتباط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی از سال ها پیش، گفت: امارات و بحرین به آمریکا وابسته هستند و اکنون آمریکا به آنها دستور داده است تا روابط خود را علنی کنند و آنها هم چاره ای جز این نداشتند.

وی افزود: این کشورهای عربی متوجه هستند که آمریکا رو به افول است بنابراین دنبال ارباب دیگری برای خود هستند در حالیکه وقتی آمریکا رو به افول باشد، رژیم صهیونیستی هم رو به افول می رود و تحلیل آنها برای انتخاب ارباب جدید اشتباه است.

وی تاکید کرد: اکنون به همه ثابت شده است که مقاومت جواب می دهد.

در ادامه سیدمحمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان اینکه عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی نگرانی را در جهان اسلام ایجاد کرده است، اظهار کرد:  فلسطین مسئله اول جهان اسلام است. توافق عادی‌سازی و صلح اصلاً قابل قبول نیست زیرا جنگ و درگیری بین امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی نبوده و آنها نزاع و نبردی نداشته‌اند که حالا بخواهند با اسرائیل صلح کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰ سال است که امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی روابط غیرعلنی داشته‌اند و حالا نقاب از چهره آنان برداشته شده است‌.

حسینی با بیان اینکه ترامپ تلاش کرده که در سیاست خارجی خود را موفق نشان دهد، اما هیچ‌گاه اینگونه نبوده است، تصریح کرد: ترامپ رسماً اعلام کرد که ارتفاعات جولان به رژیم صهیونیستی تعلق دارد و حتی سفارت آمریکا را به قدس شریف برد و فکر می‌کرد می‌تواند نظر صهیونیست‌ها را جلب کند.  وزیر خارجه آمریکا تصور می‌کرد با عادی‌سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی و ایجاد جبهه واحد علیه ایران می‌تواند دستاوردی برای خود ایجاد کند. 

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: اعراب، عزت و اعتبار یک کشور اسلامی را به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی فروختند. بن سلمان دنبال قبح‌زدایی روابط با رژیم صهیونیستی با فرستادن نوچه‌های خود برای برقراری روابط با اسرائیل است. 

وی در پایان گفت: افکارعمومی جهان اسلام، برقراری روابط با اسرائیل و عادی‌سازی روابط با این رژیم را نمی‌پذیرد و اگر در مسئله سوریه اختلافی بین مسلمانان وجود داشت، اما در قضیه فلسطین و عدم به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی یک‌دل و یک صدا هستند.

در ادامه این نشست، زهره الهیان نماینده مجلس شورای اسلامی و نماینده جامعه زنان در مجمع مستضعفین در ادامه با اشاره به نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: چنین جلساتی باید با محوریت آشکارسازی نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی برگزار شود. لازم است تا جنایات این رژیم بازخوانی شود. محاصره غذا و دارو فلسطین یکی از موارد نقض حقوق بشر است که باید بدان پرداخت. سازمان های غیردولتی در مجامع جهانی باید اقامه دعوا کنند. 

وی با بیان اینکه قبح زدایی از سازش کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را نمی توان اقدام کوچکی ارزیابی کرد، گفت: صهیونیسم خطر بزرگی برای صلح و امنیت منطقه و جهان است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.