رایزنی تلفنی دبیرکل ناتو با جو بایدن

دبیر کل ناتو روز دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با نامزد دموکرات انتخابات آمریکا از حمایت‌های دیرینه وی از ناتو تشکر کرد.

به نوشته وبگاه رسمی «ناتو» «ینس استولنتبرگ» دبیرکل ناتو در گفت‌وگوی تلفنی با «جو بایدن» فرد پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا براساس برآوردهای رسانه‌ای، انتخاب او به عنوان رئیس جمهور آینده ایالات متحده  و «کاملا هریس» معاون وی را تبریک گفت.

 استولتنبرگ در این گفت‌وگو از حمایت‌های دیرینه بایدن از ناتو و روابط با کشورهای دو سوی اقیانوس اطلس تشکر کرد. طرفین در این گفت‌وگو بر اهمیت روابط دوجانبه به عنوان سنگ بنای امنیت جمعی تاکید کردند.

دبیرکل ناتو همچنین به جو بایدن گفت که منتظر همکاری نزدیک با او برای تقویت بیشتر پیوند بین آمریکای شمالی و اروپا و آماده شدن برای برگزاری نشست سال آینده سران ناتو است.

دبیرکل ناتو اخیرا از تصمیم دولت کنونی آمریکا در کاهش شمار نیروهایش در افغانستان انتقاد کرد. استولنتبرگ بعد از گزارش‌ها درباره قصد رئیس‌جمهور آمریکا برای صدور فرمانی به منظور تسریع خروج نیروهای این کشور از عراق و افغانستان، هشدار داد این نهاد نظامی ممکن است به دلیل خروج زودهنگام از افغانستان مجبور به پرداخت هزینه‌ای سنگین شود.

چندی قبل نیز خبرگزاری «رویترز» در تحلیلی نوشت، بایدن بار دیگر (آمریکا) را به توافق اقلیمی پاریس برخواهد گرداند و ائتلاف‌هایی از قبیل ناتو را تقویت خواهد کرد اقداماتی که به گفته او آسیب‌های وارد شده به رهبری و اعتبار آمریکا (در جهان) توسط ترامپ را برطرف خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.