سردار رحیمی: بیش از ۹۵ درصد کسبه تهران مغازه‌های خود را بسته‌اند

سردار حسین رحیمی در حاشیه بازدید از بازار تهران بیان داشت: پلیس پایتخت با بهره‌گیری از تمام امکاناتی که در اختیار دارد طی ۴۸ ساعت گذشته ۷۰۳ تیم را در بیش از ۵۰۰ نقطه تهران که شامل نقاط پرتردد و پر ازدحام، مبادی ورودی و خروجی، ایستگاه‌های مترو و بازارهای شلوغ می‌شود را مستقر کرده است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک از درب منزل برای تمام شهروندان الزامی است و کسانی که فاقد ماسک باشند، توسط دوربین‌های نظارتی و دوربین‌های البسه پلیس شناسایی و جریمه می‌شوند، گفت: در دو روز گذشته بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از شهروندان فاقد ماسک توسط دوربین‌های پلیس شناسایی که این افراد برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضائی قرار می‌گیرند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه طی ۲ شب گذشته بیش از ۳۶ هزار پیامک اعمال جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای شهروندانی که در ساعت منع تردد اقدام به رفت و آمد کرده بودند، ارسال شد، عنوان داشت: در حوزه اصناف بیش از ۹۰ تیم از مأموران پلیس اماکن پایتخت به صورت دائم و روزانه کار نظارت بر این بخش را انجام می‌دهند.

رئیس پلیس پایتخت افزود: پلیس با تمام توان پای کار است و این را باید بگویم که اقدامات ایجابی و تذکری سرلوحه کار پلیس است و در همین راستا طی ۲ روز گذشته تا به امروز بیش از ۱۳۴ هزار تذکر زبانی به شهروندانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، داده شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه طرح استفاده از ماسک از درب منزل در حال اجراست اما خودروهای تک‌سرنشین جریمه نخواهند شد، عنوان داشت: افرادی که پیاده اقدام به تردد می‌کنند و ماسک نمی‌زنند، تصویرشان توسط دوربین‌های نظارتی پلیس ثبت و جریمه می‌شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.