جایزه جشنواره انگلیس و ایتالیا به 2 فیلم ایرانی رسید

 انیمیشن حبسی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی احمد خوش نیت به عنوان بهترین فیلم انیمیشن جشنواره محیط زیست ایتالیا (Cittadella GEOFILMFESTIVAL) انتخاب و برنده تندیس زمین طلایی از این فستیوال شد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره انیمیشن حبسی از میان پنج نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم انیمیشن، به عنوان اثر برتر انتخاب و موفق به دریافت تندیس زمین طلایی شد.

جشنواره محیط زیست ایتالیا سومین دوره خود را در سال ۲۰۱۹ با انتخاب آثار برگزیده در بخش های مختلف آغاز کرد و با برنامه ای یک ساله آثار برگزیده را در هر ماه به نمایش در می آورد که انیمیشن حبسی در اکران مربوط به خود (در ماه ژانویه سال ۲۰۲۰) بالاترین آرای تماشاگران را نیز به خود اختصاص داد. این انیمیشن با تکنیک سه بعدی کامپیوتری ساخته شده و مدت زمان آن ۱۱ دقیقه و ۲۲ ثانیه است.

انیمیشن حبسی به تازگی نیز در جشنواره انیمیشن آیکونا (ICONA) یونان انتخاب شده است. به دلیل شیوع ویروس کرونا، قرار است که آثار برگزیده این جشنواره نیز از تاریخ ۴ تا ۶ دسامبر ۲۰۲۰ مصادف با ۱۴ تا ۱۶ آذرماه به صورت آنلاین و از طریق پلتفورم این جشنواره به نمایش در آیند.

جایزه انگلیسی‌ها برای فیلم کوتاه ایران

همچنین فیلم کوتاه کلاس رانندگی به کارگردانی مرضیه ریاحی از دومین جشنواره جهانی فیلم کوتاه «هبدن بریج» انگلستان جایزه گرفت. در این دوره ۹ فیلم کوتاه فینالیست جشنواره بودند و کلاس رانندگی تنها نماینده ایران در این جشنواره بود.

جایزه دوم بخش فیلم کوتاه این جشنواره به کلاس رانندگی به کارگردانی مرضیه ریاحی به نمایندگی از ایران اهدا شد.

کلاس رانندگی پیش از این جایزه زردآلوی طلایی شانزدهمین جشنواره فیلم «زردآلوی طلایی» ارمنستان، جایزه بهترین فیلم کوتاه بیست و دومین جشنواره جهانی فیلم «مذهب امروز» ایتالیا، جایزه هیات داوران هجدهمین جشنواره جهانی فیلم‌های زنان «توپاز» آمریکا، جایزه بهترین فیلم کوتاه بیستمین جشنواره جهانی فیلم «اوهای» آمریکا، جایزه بهترین فیلم کوتاه چهل و دومین جشنواره جهانی فیلم‌های مستقل Big Muddy آمریکا، جایزه بهترین فیلم کوتاه بیست و یکمین جشنواره جهانی فیلم Through Women’s Eyes آمریکا، جایزه دوم بخش فیلم کوتاه دوازدهمین جشنواره جهانی فیلم SiciliAmbiente ایتالیا، جایزه بهترین فیلمنامه فیلم کوتاه جشنواره جهانی فیلم‌های زنان «بیروت» لبنان برای مرجان ریاحی و دیپلم افتخار هفتمین جشنواره LIFE AFTER OIL ایتالیا را به دست آورده است.

لیندا کیانی، علیرضا ثانی‌فر، سالار خمسه و ساناز مصباح بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.