کدام سرکرده داعش برای عملیات به ایران آمد؟

از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون، مردم شجاع این سرزمین شاهد خون‌های به ناحق ریخته‌ای بوده اند که توسط گروهک‌های تروریستی، منافقان، مخالفان و معاندان این نظام علیه مردم انجام شده است.

نتیجه این کینه ورزی‌ها و دشمنی‌های منافقین، ۱۷۰۰۰ شهیدی است که به نام «شهید ترور» داغ آن برای این ملت به یادگار مانده است.

برای حفظ امنیت و آسایشی که امروزه با تمام وجود لمس می‌کنیم، نیرو‌های نظامی و امنیتی فراوانی به صورت شبانه روزی سال هاست که از این آب و خاک حفاظت می‌کنند و جان خود را فدای آرامش مردم کرده اند. فقط کافی است نگاهی گذرا به این چند سال اخیر کشور‌های اطرافمان مثل عراق و سوریه بیاندازیم تا ببینیم چگونه امنیت این کشور‌ها با حضور گروهی مانند داعش از بین رفت و شجاعت، رشادت و تدبیر فرمانده‌ای مانند شهید حاج قاسم سلیمانی و نیرو‌های فداکارش، شر این تروریست‌ها از دامن این کشور‌ها و مملکت ما کم کرد.

کدام سرکرده داعش برای عملیات به ایران آمد؟

نقش پررنگ و برجسته هنر و به خصوص سینما و تلویزیون در ساخت فیلم و سریال اینجاست که خودنمایی می‌کند و می‌تواند لااقل گوشه‌ای از رشادت‌ها و فداکاری‌های نیرو‌های امنیتی و عملیاتی کشور در ایجاد این آرامش را به تصویر کشد.

این شب‌ها سریال «خانه امن» به کارگردانی احمد معظمی و تهیه کنندگی ابوالفضل صفری از شبکه اول سیما در حال پخش است و به گواه بسیاری، توانسته مخاطبان فراوانی را پای رسانه ملی هر شب گرفتار کند.

کدام سرکرده داعش برای عملیات به ایران آمد؟

سریال ۵۰ قسمتی «خانه امن» که به گفته تهیه کننده این سریال، ادای دینی به فداکاری‌های شهید «حاج قاسم سلیمانی» است، با موضوع امنیتی- جاسوسی، به حضور نیرو‌های داعشی در ایران برای انجام عملیات‌های تروریستی و مبارزه و مقابله نیرو‌های اطلاعاتی با آن‌ها را به تصویر درآورده است.

دیشب (جمعه ۱ آذرماه) قسمت ۱۹ این سریال پخش شد و در این قسمت، نیرو‌های اطلاعاتی به دنبال یکی از چهره‌های اصلی داعش که در سریال «ابوعامر» معرفی می‌شود، در حال عملیات در شهر کرمانشاه هستند. پیش‌تر ابوعامر به عنوان یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های داعش و طراح اصلی عملیات‌های تروریستی در اروپا و کشور‌های دیگر معرفی شده بود.

کدام سرکرده داعش برای عملیات به ایران آمد؟

صبح ۱۷ خردادماه سال ۹۶ نیرو‌های داعش پس از برنامه ریزی‌های فراوان و به نیت ایجاد ناامنی و به آشوب کشیدن تهران، همزمان در نقطه مهم پایتخت، یعنی حرم حضرت امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی شروع به عملیات تروریستی می‌کنند که درنتیجه این عملیات ۱۷ نفر از مردم بیگناه ما به شهادت می‌رسند.

اما این تیم عملیاتی داعش در حادثه تهران خلاصه نمی‌شد و قرار بود این حادثه که در عرض چند ساعت خاتمه یافت، ابعاد وسیع تری داشته باشد؛ ابعادی که نه تنها در عملیات در دونقطه بلکه حداقل ۵۰ نقطه تهران را در برمی گرفت.

عملیات در تهران آنقدر برای داعش اهمیت داشت که حاضر شده بودند شاه ماهی عملیاتی خود را در سال ۹۵ به همراه تیم‌های عملیاتی وارد ایران کنند؛ «ابوعایشه الکردی» همان شاه ماهی داعش بود که قبل از رسیدن پایش به تهران در غرب کشور با شلیک تک تیرانداز سپاه راهی جهنم شد.

کدام سرکرده داعش برای عملیات به ایران آمد؟

ابوعایشه در سال ۹۵ به‌همراه ۲ تیم تروریستی به‌صورت جداگانه از طریق مرز‌های غربی، وارد کشور می‌شود و ظاهراً همه چیز به‌خوبی برای این دو تیم پیش می‌رود. اما در جریان فرآیند ورود یکی از تیم‌های تروریستی که ابوعایشه در آن تیم حضور نداشته، نیرو‌های قرارگاه نجف سپاه کرمانشاه با آن تیم درگیر شده و تمام اعضای تیم را در نقطه صفر مرزی به هلاکت می‌رساند.

در سوی دیگر، ابوعایشه به‌همراه یک تیم دیگر و از نقطه‌ای دیگر وارد کشور شده و بدون هیچ مشکلی در یک شهر مرزی در استان کرمانشاه، استقرار اولیه پیدا کرده و مخفی می‌شوند.

آن‌ها برای اینکه ردی از خود به جای نگذارند، مجبور بودند که چند روزی در محل استقرار اولیه خود بمانند تا در یک فضای آرام، به مکان هدف برای استقرار نهایی برسند.

پس از استقرار اولیه ابوعایشه و نیروهایش در یکی از شهر‌های مرزی در استان کرمانشاه، آن‌ها پی می‌برند که احتمالاً محل استقرارشان لو رفته است و خانه تحت نظر نیرو‌های امنیتی است و اندکی بعد با مسجل شدن موضوع، همه چیز برای‌شان قطعی می‌شود که لو رفته‌اند.

آن‌ها تصمیم به فرار می‌گیرند، ولی خانه‌شان محاصره شده بود و به‌ناچار با توجه به اینکه سلاح و مهمات قابل توجهی با خود همراه داشتند، تصمیم به ایجاد درگیری می‌گیرند تا شاید بتوانند با این کار، راه فراری برای خود از مهلکه درست کنند. حتی در جریان درگیری، یکی از اعضای تیم تروریستی با جلیقه انفجاری، خود را منفجر می‌کند.

اما در جریان این درگیری تمام اعضای تیم تروریستی کشته شده و یکی از تک‌تیراندازان نیز موفق می‌شود که با شلیک گلوله فردی را که احتمالاً همان ابوعایشه یکی از معاونین عملیات گروهک تروریستی داعش بوده به هلاکت برساند.

پس از به درک واصل شدن ابوعایشه از اسناد بدست آمده از این گروه مشخص که آن‌ها حداقل ۵۰ هدف تروریستی را برای خود مشخص کرده و به اصطلاح قصد داشتند تهران را به آتش بکشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.