پیام تسلیت روحانی در پی درگذشت آیت‌الله سید یحیی جعفری

در متن پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی آمده است: رحلت عالم ربانی حضرت آیت‌الله سید یحیی جعفری نماینده سابق ولی فقیه و امام جمعه کرمان موجب تألم و اندوه فراوان شد.

در ادامه این پیام آمده است: این عالم فرهیخته که از پیشگامان نهضت امام خمینی(ره) و از مبارزان خستگی‌ناپذیر انقلاب بود با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، امامت جمعه کرمان را عهده‌دار شدند و سال‌ها در پرتو معارف نورانی قرآن و بینش عمیق سیاسی، ضمن تبلیغ و ترویج معارف دینی و آموزه‌های مکتب ائمه اطهار(ع)، با سعه صدر و مردمداری به تقویت برادری و وحدت بین اقوام و گروه‌های گوناگون اهتمام ورزید و آثار ماندگاری از خود باقی گذاشت که بی‌شک چراغ راه آیندگان و الهام بخش جویندگان راه سعادت و رستگاری است.

اینجانب این ضایعه بزرگ را به حوزه‌های علمیه، شاگردان، دوستداران و به ویژه بیت مکرم ایشان و مردم قدرشناس استان کرمان تسلیت می‌گویم و برای این عالم پرهیزگار، از درگاه خداوند سبحان علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

آیت الله سید یحیی جعفری عصر روز شنبه به دلیل ایست قلبی در سن ۸۹ سالگی در بیمارستان مهرگان کرمان چشم از دنیا فرو بست.

مراسم تشییع آیت الله جعفری صبح امروز  دوشنبه بعد از اقامه نماز بر پیکر آن مرحوم در مصلای بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان برگزار شد و  پیکر مرحوم آیت الله جعفری در آرامگاه خانوادگی وی در ضلع شمالی مسجد صاحب الزمان (عج) کرمان به خاک سپرده  شد.  

مراسم یادبود امام جمعه پیشین کرمان ساعت ۱۵ روز پنجشنبه هفته جاری و به صورت مجازی در حسینیه ثارالله کرمان برگزار می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.