کاخ سفید: اداره خدمات عمومی در لحظه درست پیروزی بایدن را تایید می کند

پیش از آنکه جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا بتواند به صورت رسمی در کاخ سفید حضور پیدا کند، تیم انتقال وی باید از سوی اداره خدمات سرویس‌های عمومی تاییدیه بگیرد و رای گیری کالج الکترال برای ۱۴ دسامبر نیز پیروزی وی را در انتخابات ریاست جمهوری تایید کند.

کایلی مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید گفت: سوالاتی مطرح می‌شود که باید به آنها پاسخ گفت. اداره سرویس‌های عمومی تعیین خواهد کرد چه زمانی به نتیجه برسد.

وی روند انتقال ۲۰۱۶ را در زمان پیروزی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا یادآوری کرد و مدعی شد که در آن زمان هیچ درخواستی برای اتحاد وجود نداشت، چون بسیاری از دموکرات‌ها از حضور در مراسم سوگند ترامپ امتناع کردند و به دنبال انکار و رد پیروزی وی بودند.

این سخنگو همچنین اتهامات بی پایه و اساس مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ به نفع پیروزی ترامپ را نیز مطرح کرد و گفت: روند انتقال غیرقابل توجیه یا عدم وجود آن را فراموش نکنیم که باعث شد تا ترامپ مجبور شود در سال ۲۰۱۶ و چهار سال از ریاست جمهوری خود آن را تحمل کند. ریاست جمهوری او هرگز پذیرفته نشد.

این در حالی است که در ۲۰۱۶، ترامپ از باراک اوباما و همسر میشل برای کمک بی دریغ در جریان روند انتقال قدرت تشکر و آن را عالی توصیف کرد.

اما امروز ترامپ عجله‌ای برای ترک کاخ سفید ندارد و به صورت مکرر نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر را رد می‌کند و کارزار انتخاباتی‌اش نیز مدعی شده که تقلب گسترده در انتخابات رخ داده و چندین شکایت را در ایالت‌های اصلی تنظیم کرده و به دنبال متوقف کردن تایید این رای گیری است.

بایدن نیز گفته که تیمش احتمال مطرح کردن یک اقدام حقوقی علیه دولت ترامپ را بابت تاخیر در روند انتقال رد نکرده و امتناع ترامپ برای شکست را خجالت‌آور توصیف کرده است.

بایدن بدون انتظار برای نتایج رسمی انتخابات ایالات متحده در دسامبر پس از رأی دادن کالج الکترال، تعیین کابینه برای دولت خود را آغاز کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.