رایزنی امارات و کره‌جنوبی درباره همکاری‌های هسته‌ای

وزارت خارجه کره جنوبی، روز (پنجشنبه)، گزارش داد که سئول و ابوظبی دور سوم رایزنی‌های پیشرفته درباره همکاری‌های هسته‌ای را به‌صورت ویدئوکنفرانسی برگزار کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ)، در این رایزنی‌، «لی تیه هو» معاون دوم وزیرخارجه کُره و «سهیل بن محمد فرج فارس  المزروعی» وزیر انرژی و زیرساخت امارات مشارکت داشتند.

در این گزارش آمده است که دو کشور درباره همکاری‌های هسته‌ای فعال از راه رایزنی به توافق رسیده‌اند و از این موضوع به عنوان محور اصلی شراکت راهبردی دو طرف یاد شده است.

یونهاپ همچنین نوشت که ابوظبی و سئول در راستای دست‌یابی به هدف تکمیل ساخت نیروگاه هسته‌ای «براکه» که در این گزارش از آن به عنوان هدف مشترک دو طرف یاد شده، درباره ادامه همکاری‌های دوجانبه توافق رسیده‌اند.

پیش از این رایزنی‌، گروه‌های کاری دو طرف به سه پروژه «ساخت نیروگاه‌های انرژی هسته‌ای و طرح نیروگاه‌های هسته‌ای در خارج»، «بحث و تبادل‌نظر و توسعه در زمینه انرژی هسته‌ای» و «امنیت هسته‌ای و سازمان‌دهی ایمنی هسته‌ای»  پرداخته‌اند.

قرار است مرحله چهارم این رایزنی‌ها سال آینده در کره جنوبی برگزار شود.

امارات اخیرا از ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای در سطح کشورهای عربی به نام «براکه» خبر داد که پروژه ساخت این نیروگاه در سال ۲۰۱۲ با همکاری مهندسان کره‌ای کلید خورد.

شرکت کره‌ای «کپکو» (Korea Electric Power Corporation) پیمانکار اصلی نیروگاه یادشده است و وظیفه طراحی، ساخت و راه‌اندازی نیروگاه براکه را برعهده دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.