الخزعلی: آمریکا برای عراق و منطقه خیر نمی‌خواهد

 المیادین گزارش داد، قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق تصریح کرد، آتش بس با آمریکایی‌ها از آنجا که شروط آن محقق نگشت، پایان یافته است.

وی گفت: ما اصل حق کامل مقابله نظامی با نیروهای بیگانه را ثابت خواهیم کرد.

الخزعلی عنوان داشت: جنایت‌هایی که توسط نیروهای آمریکایی صورت گرفته است، باید قوانین عراق درمورد آنها اجرایی شود. قانون اساسی اجازه ایجاد هیچ پایگاه نظامی را جز با موافقت پارلمان نمی‌دهد.

الخزعلی گفت: تهدیدهایی که از جانب آمریکا مبنی بر انتقال سفارتشان از بغداد مطرح شد، دقیق نبود بلکه یک جنگ روانی با هدف إعمال فشار بود.

وی تصریح کرد که اطلاعاتی و نه شواهدی مبنی بر حضور یک جاسوس در میان سران سه قوه عراق وجود دارد.

الخزعلی تصریح کرد، سیاست آمریکا آنقدر که امنیت استراتژیک رژیم اسرائیل را ترجیح می‌دهد، به دنبال خیر برای عراق و منطقه نیست.

وی عنوان داشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در خارج از چارچوب‌های سیاست آمریکا فعالیت می‌کرد و پیروزی جو بایدن به معنای بازگشت سیاست آمریکا بر اساس چارچوب‌های معین دارای منطق مشخص است.

این مقام عراقی افزود: نظام‌های خاصی در منطقه از ترامپ بهره می‌بردند که از شکست وی اندوهگین هستند که در رأس آنها نظام عربستان است. شکست ترامپ پیامدهایی بر اوضاع عراق خواهد داشت. یک طرف سیاسی مشخص از حضور ترامپ بهره می‌بُرد.

وی تاکید کرد: انگیزه‌های مقاومت عراق علیه نیروهای بیگانه صرفاً یک مساله ملی است و هیچ ارتباطی با هیچ طرفی ندارد.

الخزعلی عنوان داشت که نامه نگاری با سردار اسماعیل قاآنی داشته و به وی تاکید کرده است که عصائب اهل الحق خواهان پاسخ به حملات آمریکا به پایگاه‌های مقاومت و اقدامش در ترور شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس است.

از سوی دیگر، الخزعلی نسبت به تهدید ترکیه در شمال عراق هشدار داد و گفت که این خطرناکتر و بزرگ‌تر و شدیدتر از تهدید آمریکا خواهد بود. طی دوره آتی، لحن عثمانی اردوغانی که خواهان حق ترکیه در شمال عراق است، آشکار خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.