میدل ایست نیوز گزارش داد، «کریم علیوی»، عضو ائتلاف پارلمانی فتح عراق تاکید کرد، این ائتلاف با تصمیم کاهش شمار نیروهای آمریکایی در عراق مخالف است و خواهان خروج کامل و نهایی تمام نیروهای خارجی از عراق است.

علیوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: ائتلاف فتح و همه گروه‌های ملی دیگر خواهان خروج تمام نیروهای خارجی و نه فقط آمریکایی از عراق هستند. تصمیم به کاهش شمار این نیروها امری غیرقابل پذیرش است زیرا مصوبه پارلمان در این باره روشن و صریح بود و بر خروج نظامیان خارجی از سراسر عراق از جمله اقلیم کردستان تاکید دارد.

این عضو ائتلاف فتح با بیان اینکه مطالبات برای خروج همه نیروهای آمریکایی و خارجی از عراق ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: کاهش شمار نیروهای خارجی در عراق ما را به عقب نشستن از این خواسته‌مان که مورد تایید پارلمان قرار گرفته و حمایت سیاسی و مردمی را هم پشت خود دارد، وا نخواهد داشت.

«کریستوفر میلر»، وزیر دفاع جدید آمریکا پیشتر اعلام کرد که واشنگتن تصمیم گرفته است طی شماری از نیروهای خود در افغانستان و عراق خارج کند.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی در وزارت دفاع گفت: دستورات دونالد ترامپ، در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان را اجرا می‌کنیم.

میلر افزود: نیروهای خود در افغانستان را از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر و نیروهای خود در عراق را از ۳ هزار نفر به ۲هزار و ۵۰۰ نفر تا قبل از رفتن ترامپ کاهش خواهیم داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.