ماجرای درگیری خیابانی دیروز در کرمانشاه چه بود ؟

شهرام کرمی در واکنش به انتشار فیلمی از تجمع در یکی از خیابان‌های کرمانشاه اظهار داشت: عصر روز گذشته(28 آبان) مأمورین اجرائیات شهرداری کرمانشاه در راستای اجرای دستور العمل ستاد مقابله با کرونا در رابطه با ممنوعیت فعالیت کسبه و بازاریان از ساعت 18 به خیابان دبیراعظم کرمانشاه که یکی از مراکز اصلی خرید شهر محسوب می‌شود، مراجعه کردند. 

وی عنوان کرد: زمانی که مأموریت اجراییات شهرداری مشغول دادن تذکر به برخی از کسبه این خیابان _که دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کردند_ بودند با اعتراض و برخورد شدید تعدادی از آنها روبه‌رو شدند. 

دادستان کرمانشاه افزود: به‌دنبال این مسئله درگیری بین کسبه این خیابان و مأمورین اجرائیات به‌وجود می آید و پس از آن گروهی از مردم نیز تجمع می‌کنند.

وی با اشاره به انتشار گسترده فیلم این تجمع در فضای مجازی، عنوان کرد: متأسفانه برخی از شبکه‌های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران با بازپخش این فیلم از حضور نیروهای امنیتی و برخورد آنها با کسبه و مردم خبر داده‌اند، درحالی که هیچکدام از نیروهای نظامی و امنیتی همانطور که در فیلم مشاهده می‌شود در این تجمع حضور نداشته‌اند. 

کرمی از برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان این حادثه خبر داد و تأکید کرد: به صورت ویژه بررسی ابعاد مختلف این حادثه را در دستور کار قرار داده‌ایم و با مأمورین متخلف اجرائیات و هم با کسبه‌ای که بی توجه به دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا هستند، برخورد خواهیم کرد. 

وی با تأکید براینکه دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا برای همه لازم الاجراست عنوان کرد: از همه شهروندان و بازاریان می‌خواهیم که به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا توجه کنند و با سعه صدر برای ریشه‌کن شدن این ویروس منحوس همکاری لازم را با دستگاه‌های ذیربط داشته باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.