جزییات گفت‌وگوی بایدن و نتانیاهو

به نوشته روزنامه القدس العربی، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای نوشت: نتانیاهو گفت وگوی صمیمانه‌ای را با جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا انجام داد.

در این بیانیه آمده است که دو طرف درباره انجام یک دیدار قریب‌الوقوع و بررسی مسائل مختلف توافق کرده و بر ضرورت تداوم تقویت ائتلاف میان آمریکا و رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

در همین حال، تیم انتقالی بایدن نیز در بیانیه‌ای نوشت: رئیس جمهور منتخب آمریکا از نتانیاهو به دلیل تبریک پیروزی‌اش در انتخابات تشکر و قدردانی کرده و بار دیگر بر حمایت ثابت واشنگتن از امنیت "اسرائیل" و آینده آن تأکید کرد.

همچنین سخنگوی نتانیاهو نیز در سخنانی اعلام کرد که روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی نیز سه‌شنبه با بایدن گفت‌وگو کرد و پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت.

رئیس رژیم صهیونیستی همچنین بایدن را "دوست قدیمی" این رژیم خطاب کرد.

تیم انتقالی بایدن نیز در بیانیه‌ای خطاب به ریولین نوشت که رئیس جمهور منتخب آمریکا در نظر دارد که با همکاری با رژیم صهیونیستی شراکت قویی میان آنها ایجاد کند.

نتانیاهو در بیانیه‌ای که یک روز پس از اعلام پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا برای تبریک به وی منتشر کرده بود بایدن را رئیس جمهوری منتخب خطاب نکرده و صرفاً نام وی و معاونش را ذکر کرده بود اما در گفت‌وگوی سه‌شنبه از این عبارت استفاده کرده و به شکست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و هم‌پیمانش اذعان کرد.

نتانیاهو: گفتگوی گرمی با بایدن داشتیم

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.