بیش از 2 هزار رای‌ شمارش‌نشده در جورجیا کشف شد

مقامات انتخاباتی می‌گویند کشف بیش از ۲ هزار رای‌ شمارش‌نشده در ایالت جورجیا لزوما به معنای تقلب نیست ضمن اینکه تغییری در نتیجه کلی انتخابات ایجاد نمی‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، تقریبا ۵ میلیون رای در انتخابات ریاست جمهوری در ایالت جورجیا داده شد و جو بایدن نامزد دموکرات ها در این ایالت با حدود ۱۴ هزار رای بیشتر از دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواهش پیشی گرفت.

این اتفاق در بخش فلوید ایالت جورجیا روی داد و دفتر انتخابات این بخش با مشکلاتی چون ابتلای یک مقام ارشد به کرونا روبه رو شد.

«گابریل استرلینگ» مقام مسئول نظارت بر روند اجرای سیستم انتخاباتی ایالت جورجیا گفت که دلیل حسابرسی، یافتن این نوع موارد است.

وی افزود که این یک مشکل نادر است و هیچ تغییرات اساسی در بخش های دیگر این ایالت به وجود نمی آورد.

«تام ریدز» رئیس هیات انتخابات بخش فلوید نیز گفت که به نظر می رسد تقریبا ۲ هزار و ۵۰۰ رای در جریان رای گیری زودهنگام حضوری داده شده، اما مقام های انتخاباتی مطمئن نیستند که این آرا چطور ناپدید شده است.

ظاهرا علت بروز این اشتباه این بوده که مقام های بخش فلوید، آرای موجود در یک کارت حافظه را وارد دستگاه شمارش آرا نکرده بودند.

هنگامی که شمارش آرا کامل و نتایج تائید شد، ستاد بازنده می تواند درخواست بازشماری آرا را دهد که با استفاده از اسکنرهایی که آرا را خوانده و شمارش می کنند، انجام می شود.

مقام های ستاد انتخاباتی بایدن می گویند اگرچه ممکن است بازشماری آرا تغییر اندکی در آرا ایجاد کند، اما نتیجه کلی نامحسوس خواهد بود.

براساس این گزارش، ناظران منتصب احزاب دموکرات و جمهوریخواه اجازه داشتند در جریان انتخابات، در بخش های رسیدگی حضور داشته باشند اما مجاز به لمس آرا یا ضبط صدا و تصویر نبودند.

اصحاب رسانه نیز اجازه نظارت بر روند رای گیری را داشتند اما در عین حال باید در جایگاه تعیین شده قرار می گرفتند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس برنده ای برای ایالت جورجیا اعلام نکرده، ایالتی که بایدن با امتیاز ۰.۳ درصد از ترامپ جلوتر است.

در ایالت جورجیا، قانون اجباری شمارش آرا وجود ندارد، اما قانون این ایالت این فرصت را برای نامزد مغلوب در صورتی که اختلاف کمتر از ۰.۵ درصد باشد، فراهم می کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.