اوباما حضور در دولت بایدن را به خاطر همسرش رد کرد

به گزارش شبکه آرتی، رئیس جمهور پیشین آمریکا امکان حضور خود در دولت جدید دموکرات‌ها را به دلیل نگرانی از بابت جدایی همسرش رد کرد.

باراک اوباما در مصاحبه‌ای گفت پیشنهاد همکاری در دولت جو بایدن را نخواهد پذیرفت، زیرا نگران است همسرش او را ترک کند. وی با لحنی آمیخته با شوخی افزود: کار‌هایی وجود دارد که انجام نخواهم داد وگرنه میشل مرا ترک خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا برای ارائه هر گونه کمکی به دولت آتی آمریکا اعلام آمادگی کرد، اما تاکید کرد قصد حضور در دولت جدید را ندارد. اوباما که امیدوار به کناره گیری از دنیای سیاست است گفت پشت کردن به همه این‌ها باعث می‌شود گاهی حس بازگشت دوباره به زندگی کنم.

اوباما در هفته‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر با درج پیام‌های توئیتری و انجام مصاحبه به حمایت از کمپین انتخاباتی بایدن پرداخت. او پیش‌تر ترامپ را به دلیل ادعای بدون شواهد در مورد تقلب گسترده رای دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ مورد انتقاد شدید قرار داد و حمایت جمهوری خواهان از این ادعا‌ها را ناامیدکننده خواند. 

رسانه‌های آمریکا ۷ نوامبر نامزد دموکرات‌ها را به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور معرفی کردند. اما این موضوع هنوز به طور رسمی قطعی نشده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.