موافقت کمیسیون اقتصادی مجلس با تفحص از بانک‌های خصوصی

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه ۲۵ آبان) این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه امروز نمایندگان عضو این کمیسیون با تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی موافقت کردند.

وی افزود: متقاضیان عضویت در هیات تحقیق و تفحص از عملکرد منطقه آزاد قشم، عملکرد سازمان منطقه تجاری و صنعتی اروند، نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی و نحوه واگذاری انبارهای شهید شاهوی شهر گلستان شهرستان بهارستان ثبت نام کردند تا اعضای نهایی این هیات مشخص شوند. 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ارجاع ایراد شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده به این کمیسیون تصریح کرد: برخی از مواد آن مجددا مورد بررسی قرار گرفت. به عنوان مثال در مورد نحوه اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده در مناطق آزاد اگر فعالان اقتصادی در مناطق آزاد اصول فعالیت اقتصادی یک منطقه آزاد را به طور کامل رعایت کنند مشمول معافیت از مالیات برارزش افزوده می‌شوند.

طغیانی اظهار داشت: افراد ناتوان به لحاظ مالی در صورت قرار گرفتن تحت پوشش سازمان‌های حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) رقم مالیات بر ارزش افزوده به آنها بازگردانده شود. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.