قیمت بلیت هواپیما افزایش یافت

عصر امروز جلسه شورای عالی هواپیمایی کشوری با حضور نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت امور خارجه، عضو ناظر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه، دادستانی عمومی و انقلاب تهران، عضو مطلع شورای عالی هواپیمایی کشوری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" و نماینده شرکتهای هواپیمایی داخلی برگزار شد.

در این جلسه، نماینده شرکت های هواپیمایی داخلی، گزارشی از شرایط این شرکت ها با توجه به افزایش نرخ ارز، کاهش تعداد پروازها و مسافرین بدلیل گسترش ویروس کرونا، الزام به رعایت پذیرش حداکثر ۶۰ درصدی مسافر در پروازهای داخلی و فشارهای ناشی از تحریم ارائه کرد و در ادامه گزارشی از وضعیت مالی شرکت های هواپیمایی و همچنین بهای تمام شده هر ساعت صندلی برای پروازهای داخلی قرائت شد.

در پایان جلسه با تایید اعضا قیمت بلیت پروازهای داخلی نسبت به جدول نرخی اعلام شده توسط انجمن شرکت های هواپیمایی در خرداد ماه ۱۳۹۹ به میزان ۱۰ درصد افزایش یافت. همچنین مقرر شد محدودیت ارزان ترین نرخ برای شرکت ها از جدول فوق حذف شده و از این به بعد هیچ حداقل قیمتی وجود نخواهد داشت. همچنین هیچ شرکت هواپیمایی مجاز به افزایش قیمت، بالاتر از سقف تعیین شده نیست.

لازم به ذکر است انجمن شرکت های هواپیمایی متولی ابلاغ قیمت های جدید به شرکت ها بوده و سازمان های نظارتی متولی نظارت بر رعایت سقف اعمال شده هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.