وضعیت قیمت بلیت هواپیما به کجا رسید؟

ابوالقاسم جلالی درباره آخرین وضعیت قیمت بلیت هواپیما و نتایج جلسات برگزار شده در این زمینه، اظهار کرد: تا فردا (شنبه) تکلیف قیمت بلیت هواپیما مشخص می‌شود و نتایج نهایی آن را اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: به نظر نمی رسد فردا افزایش قیمتی در نرخ پروازهای هوایی اعمال شود و تنها به ایرلاین‌ها اجازه می دهیم تا در گستره و دامنه نرخی گذشته به صورت کامل مانور دهند.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: مسافر باید همه کلاس‌های نرخی موجود را برای پروازهای داخلی در اختیار داشته باشد تا بتواند بر اساس آن تصمیم بگیرد با کدام نرخ و قیمت پرواز خود را انجام دهد، بنابراین ایرلاین‌ها اجازه ندارند هیچ یک از نرخ ها را حذف کنند.

جلالی تاکید کرد: در این راستا همه دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان تعزیرات حکومتی ورود کرده‌اند تا بر اعمال نرخ قانونی روی پروازهای داخلی نظارت کنند و از این پس اجازه افزایش قیمت بلیت هواپیما را خارج از دامنه ای نرخی مصوب سال گذشته را نخواهیم داد.

وی درباره لزوم رعایت ظرفیت ۶۰ درصدی هواپیما برای پروازهای داخلی و خارجی، گفت: این آیین‌نامه باید توسط همه ایرلاین‌ها در همه پروازهای رعایت شود و گرچه ایکائو و هیچ یک از سازمان‌های بین‌المللی چنین آیین‌نامه و دستورالعملی را برای پروازها اعلام نکرده اند اما بر اجرای دقیق و صحیح آن بر اساس توصیه های وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی نظارت خواهیم کرد و اگر هر یک از شرکت های هواپیمایی در اجرای این پروتکل‌ها کوتاهی کنند، برای پرواز های آتی به آن‌ها مجوز داده نخواهد شد.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: مردم و مسافران نیز بهتر است بر رعایت همه پروتکل ها نظارت کنند و اگر تخطی و تخلفی در این زمینه مشاهده کردند آن را به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش کنند تا با متخلفان برخورد شود البته ناظران و بازرسان سازمان هواپیمایی به صورت دائم و اجرای همه پروتکل ها نظارت خواهند کرد به عنوان مثال رعایت پروتکل ۶۰ درصدی  برای مسافرگیری را ازطریق فرودگاه ها دائماً رصد می‌کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.