روسیه دلیل عدم تماس با تیم بایدن را اعلام کرد

سرگئی ریابکوف روز پنجشنبه  به خبرنگاران گفت: روسیه باتوجه به تجربه بسیار منفی تماس با تیم رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ که اتهاماتی را متوجه روسیه کرد هنوز تماسی با تیم بایدن برقرار نکرده است و منتظر اعلام رسمی نتایج انتخابات آمریکا بعد از بررسی شکایات است.

 ریابکوف در واکنش به پرسش دیگری در مورد تاخیر در انتقال قدرت در آمریکا، با بیان اینکه این مساله به روسیه ارتباطی ندارد، به بی تفاوتی مسکو نسبت به این مساله اشاره کرد و اظهار داشت: ما به این موضوع همانند تغییر آب و هوا در بیرون می نگریم.  

در حالی که تعدادی از رهبران جهان پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفته اند، مقامات روسی گفته اند که منتظر نتایج رسمی نهایی انتخابات خواهند ماند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهوری روسیه، پیشتر در پاسخ به این سوال که چرا ولادیمیر پوتین، پیروزی انتخابات در سال ۲۰۱۶، نامزد جمهوری خواه، دونالد ترامپ را بلافاصله پس از رای گیری به وی تبریک گفته بود، اظهار داشت: "شما می دانید که چند روند قانونی موجب شده بود تا ترامپ را رئیس جمهور فعلی اعلام کنند."

پسکوف افزود: به همین دلیل اوضاع متفاوت است و ما فکر می کنیم اگر منتظر اعلام رسمی بمانیم بهتر است.

پیروزی جو بایدن، نامزد دمکرات ها، چهار روز پس از انتخابات ۷ نوامبر اعلام شد. در همان روز پس از شمارش بیشترین آرا، وی توانست ۲۷۳ رأی الکترال از رای دهندگان بدست آورد و این آرا راه را برای او به کاخ سفید هموار کرد.

اما خبر پیروزی وی در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مورد نتایج در چندین ایالت مهم شکایت کرده است.

پسکوف گفت پوتین "بارها گفته بود که به انتخاب مردم آمریکا احترام می گذارد" و آماده همکاری با همه رئیس های جمهوری آمریکا است. سخنگوی پوتین گفت مسکو امیدوار است روابط خود را با واشنگتن عادی کند.

پس از اشغال شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ توسط روسیه، روابط روسیه با ایالات متحده به سطح جنگ سرد بازگشت. بایدن در آن سال به عنوان معاون رئیس جمهوری در دولت باراک اوباما رئیس جمهوری وقت خدمت کرد و اکنون انتظار می رود که مواضع کاخ سفید در مورد کرملین و در مورد مسائل حقوق بشر و سیاست خارجی را در مقایسه با دوران ترامپ سخت تر کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.