ارتش رژیم صهیونیستی خواهان مداخله بایدن برای ازسرگیری هماهنگی امنیتی با فلسطین

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، منابع امنیتی اسرائیلی اعلام کردند، رهبران دستگاه‌های امنیتی اسرائیلی خواهان بازگشت هماهنگی به دلیل آسیب‌هایی هستند که از زمان توقف هماهنگی به دنبال اعلام تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری هر دو طرف متحمل شده‌اند. فعالیت ارتش و سازمان اطلاعات طی این دوره افزایش یافته و مسؤولان فلسطینی از دشواری سفر و رفت و آمد رنج می‌برند. این مساله موجب شکایت و خشم و تنش شده است.

رهبران دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی برای ارزیابی اوضاع در سایه انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا و بررسی چگونگی تأثیر این انتخاب بر اوضاع امنیتی در خاورمیانه و رژیم صهیونیستی گردهم آمدند. آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که روابط میان تشکیلات خودگردان فلسطین و دولت بایدن و در راستای آن هماهنگی امنیتی میان دستگاه امنیت تشکیلات خودگردان و سازمان اطلاعات آمریکا ازسرگرفته شود. آن‌ها تأکید می‌کنند که هماهنگی با سازمان اطلاعات آمریکا راه را به روی ازسرگیری هماهنگی با رژیم صهیونیستی نیز باز می‌کند.

دستگاه‌های امنیت رژیم صهیونیستی همچنین به مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند و پیش‌بینی کردند صفحه جدیدی میان واشنگتن و رام‌الله باز شود که موجب ازسرگیری حمایت مالی و روابط دیپلماتیک میان دو طرف شود.

آن‌ها پیش‌بینی کردند تحولات مهمی رخ بدهد از جمله اینکه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مجددا دریافت درآمدهای مالیاتی و گمرک را که رژیم صهیونیستی آن را پرداخت می‌کرد، ازسربگیرد. آن‌ها معتقدند این مساله در ثبات اوضاع اقتصادی و امنیتی به شکل تدریجی نقش خواهد داشت.

یک منبع امنیتی براساس گزارش روزنامه یسرائیل هیوم اعلام کرد، رژیم صهیونیستی نگران احتمال ازسرگیری فشارهای بین‌المللی بر این رژیم برای ارائه امتیازهایی به فلسطینی‌ها است. اگر این اتفاق رخ ندهد، این مساله به تنش در اوضاع و تأثیر منفی بر روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی منجر می‌شود. 

یک منبع امنیتی دیگر به روزنامه معریب گفت: پیش‌بینی نمی‌شود که به توافق‌های میان اسرائیل و کشورهای عربی لطمه وارد شود چراکه امضای این توافق‌ها نقطه تحول استراتژیک بزرگی در منطقه است. 

آن‌ها در این ارزیابی به روابط دوجانبه سیاسی، نظامی و استراتژیک پرداخته و تأکید کردند که اطمینان دارند روابط مستحکم میان رژیم صهیونیستی و آمریکا به همان صورت قبل باقی خواهد ماند و به دلیل تغییر در دولت آمریکا لطمه‌ای به آن وارد نخواهد شد. این یک همکاری مستحکم میان وزارت جنگ، ارتش‌ها و سازمان اطلاعات دو طرف است و در گذشته نیز با وجود تغییرات دولت‌های آمریکا حفظ می‌شد. دولت بایدن همچنان به حفظ برتری نظامی رژیم صهیونیستی در خاورمیانه و کمک‌های نظامی به این رژیم ادامه خواهد داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.