تظاهرات علیه محدودیت‌های کرونایی در اروپا

گروه انونیم سیتوآیان (Anonyme Citoyen) که اخبار سیاسی و جنبش‌های اجتماعی در سراسر جهان را پوشش می‌دهد، در صفحه کاربری خود در توئیتر ویدیوئی از تظاهرات در یونان علیه محدودیت های کرونایی منتشر کرده است.

این گروه در توئیت خود نوشت: در شهر سالونیک یا تِسالونیکی (دومین شهر بزرگ در یونان) تظاهراتی علیه محدودیت های کرونایی رخ داده است؛ گزارش ها حاکی از درگیری نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان است.

به گزارش روزنامه فرانسوی «اکسپرس» با گسترش موج جدیدشیوع ویروس کرونا، دولت‌های اروپایی در حالی به اعمال محدودیت‌های جدید روی آورده‌اند که این اقدام اعتراضات سراسری را در برخی کشورها به دنبال داشته‌ است.

گسترش پرشتاب مجدد کرونا در قاره سبز و در پی آن تعطیلی‌های مداوم و درازمدت بخش قابل توجهی از کسب و کارها، بسیاری از شهروندان اروپایی را با مشکلات جدی معیشتی روبرو کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تظاهرات علیه محدودیت های اعمال شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به خصوص زدن ماسک در آلمان، منجر به درگیری بین پلیس و نزدیک به ۲۰ هزار تظاهرکننده و  دستگیری ۳۱ نفر آن ها در شهر لایپزیگ (شرق آلمان) شده است.

انونیم سیتوآیان (Anonyme Citoyen)  در توئیت خود از تظاهرات گسترده ای در شهر کاتانزارو در ایتالیا علیه محدودیت های کرونایی برای هجدهمین روز متوالی خبر داده است.

براساس آخرین اطلاعات تارنمای «ورد میترز»، شمار جهانی مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در حالی از ۵۱ میلیون و ۲۷۸  هزار نفر گذشت که قاره اروپا به عنوان میزبان اصلی گسترش این ویروس منحوس، بیش از ۱۲ میلیون و ۴۲۵ هزار بیمار کرونایی را در کشورهای این منطقه گزارش داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.