«نیک کارتر» فرمانده نیروهای مسلح انگلیس در یک مصاحبه درباره احتمال تشدید سریع تنش‌های منطقه‌ای و تبدل آنها به یک جنگ جهانی و فراگیر هشدار داد.

بنا بر گزارش رویترز، یک مقام ارشد ارتش انگلیس هشدار داد، وضعیت بلاتکلیفی و نگرانی درباره بحران اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا ممکن است خطر وقوع جنگ جهانی سوم را به دنبال داشته باشد.

«نیک کارتر» فرمانده نیروهای مسلح انگلیس در یک مصاحبه اعلام کرد، تشدید تنش‌های منطقه‌ای و اشتباه در قضاوت‌ها ممکن است در نهایت به یک درگیری گسترده منجر شود.

او به اسکای نیوز گفت: «به نظر من، ما در دوره‌ای از زمان زندگی می‌کنیم که جهان در وضعیت بسیار بلاتکلیف و پر اضطرابی است و البته ساختار رقابت جهانی، خصیصه زندگی ما است و به نظر من خطر واقعی که ما با ان مواجهیم، این است که با توجه به تعداد بسیار منازعات منطقه ای  که در جریان هستند، احتمال آن وجود دارد که تشدید این تنشها سبب سوء محاسبه شود».

مجری این شبکه انگلیسی از کارتر سوال کرد که ایا منظور شما این است که تهدید واقعی درباره احتمال وقوع جنگ جهانی سوم وجود دارد؟

این مقام ارشد نظامی انگلیس در جواب گفت: «آنچه من می‌گویم این است که یک تهدید واقعی وجود دارد و ما باید درباره این خطرات آگاهی داشته باشیم».

طبق گزارش رویترز، کارتر که از سال ۲۰۱۸ فرمانده نیروهای نظامی انگلیس شده است، همچنین هشدار داد، باید کشته شدن افراد در جنگ‌های گذشته را به عنوان هشدار برای آنهایی که شاید به دنبال تکرار اشتباهات گذشته باشند، یادآوری کرد.

وی در این باره تصریح کرد: «اگر شما وحشت جنگ را فراموش کردید، در آن صورت خطر واقعی این است که افراد شاید فکر کنند رفتن به جنگ یک کار منطقی است. ما باید به خاطر بسپاریم که تاریخ شاید خودش را تکرار نکند اما یک ریتم دارد و اگر شما شما به وقایع قرن گذشته نگاه کنید منظور من قبل از آغاز دو جنگ جهانی، به نظر من این وضوع قابل جدل نیست که تشدید تنش سبب سوءمحاسبه شد و در نهایت همین موضوع به جنگی منجر شد که امیدوارم ما هرگز دوباره شاهدش نباشیم».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.