آرزوهای بر باد رفته فرزندان ترامپ

با توجه به ادعاهای ثابت نشده «دونالد ترامپ» در خصوص تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رفته رفته سران حزب جمهوری خواه از او فاصله می گیرند. در این شرایط جای تعجب ندارد که رئیس جمهوری فعلی آمریکا همچنان می تواند روی وفاداری خانواده اش حساب کند.

در توضیح علت این امر «الکساندر گراف لامبسدورف» سیاستمدار روابط خارجی حزب «دموکرات آزاد آلمان» (FDP) به شبکه دوم تلویزیون این کشور(ZDF) گفت: 'بدیهی است که خانواده دونالد ترامپ بسیار ناامید شده اند زیرا آنها احتمالاً برنامه ریزی کرده اند آنچه را که کندی ها ، کلینتون ها یا بوش ها انجام داده اند، انجام دهند.»

به گفته وی، پس از روی کار آمدن ترامپ، فرزندان نیز برای باقی ماندن در صحنه سیاسی حزب جمهوری خواه و ایالت متحده در سال های آینده برنامه ریزی کرده بودند.

از این رو برای خانواده ترامپ ، شکست وی تلخ خواهد بود. اگر دوره ریاست جمهوری وی به همین یک دوره ختم شود ، شانس «ایوانکا ترامپ» و «دونالد ترامپ جونیور» برای ایفای نقش تعیین کننده در آینده حزب جمهوری خواه کاهش می یابد.

از همین روست که دونالد ترامپ جونیور پسر بزرگ نامزد جمهوری خواهان، «جنگ همه جانبه» علیه متقلبان در انتخابات اعلام کرده و «اریک ترامپ» پسر کوچکتر وی نیز حزب جمهوری خواه را به عدم حمایت از پدرش متهم کرده است.

در این میان ایوانکا ترامپ با اتخاذ موضعی محتاطانه گفته است که آرای غیرقانونی و آنهایی که پس از مهلت تعیین شده به صندوق ها انداخته شده اند، نباید شمرده شوند.

طی روزهای اخیر شمار مقامات سرشناس حزب جمهوری خواه که از ترامپ حمایت کرده اند، بسیار اندک بوده است. در میان این افراد «لیندسی گراهام» سناتور کارولینای جنوبی حاضر شده ۵۰۰ هزار دلار به وکلای ترامپ کمک مالی کند و نیز «ریچارد گرنل» سفیر سابق آمریکا در برلین به ترامپ وفادار مانده است که او هم حمایت خود را با پیام هایی که در دفاع از ادعای ترامپ در توییتر منتشر کرده، به نمایش گذاشته است.

همچنین «تد کروز» سناتور تگزاس که در مبارزات انتخاباتی مقدماتی ۲۰۱۶ به ترامپ باخت و از آن زمان یکی از شدیدترین حامیان رئیس جمهور تبدیل شده، با وجود حمایت از ادعای تقلب، قادر به ارائه هیچ مدرکی برای اثبات آن نیست.

در حال حاضر روند شمارش آرا در تعدادی از ایالات کلیدی آمریکا ادامه دارد و تیم تبلیغاتی ترامپ برای متوقف کردن این روند به دادگاه های ایالتی متوسل شده اند. با این حال دادگاه های نوادا ، جورجیا و میشیگان پرونده های تیم وی را رد کرده اند.

با ادامه این روند، بی تردید «جو بایدن» با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وارد کاخ سفید می شود. سپس ترامپ باید به عنوان یک رئیس جمهور بازنده که به جنون ادعاهای دروغین خود گرفتار شده و در حالی که بسیاری از دوستان سیاسی خود را از دست داده، از صحنه سیاسی خارج شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.