ترامپ: آرای غیرقانونی در پنسیلوانیا پیروزی را از من گرفت

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا امروز شنبه بار دیگر در چند پیام توییتری به اظهارنظر درباره انتخابات ریاست جمهوری این کشور به ویژه نتایج منتشر شده درباره انتخابات در ایالت پنسیلوانیا پرداخت و دوباره از «آرای غیرقانونی» گلایه کرد.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی از قبیل فاکس نیوز، شمارش آرای ۹۹ درصد از آرا در ایالت پنسیلوانیا که دارای ۲۰ رای الکترال است، نشان می‌دهد که جو بایدن نامزد دموکرات با ۴۹.۶ درصد پیش است و دونالد ترامپ ۴۹.۲ درصد کسب کرده و نتیجه را باخته است.

دونالد ترامپ در چند پیام توییتری ضمن رد نتیجه اعلام شده درباره انتخابات ریاست جمهوری در ایالت پنسیلوانیا، درباره «رای گیری غیرقانونی» در این ایالت گلایه کرده است. 

رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «روز سه شنبه (موعد اصلی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری) ده‌ها هزار رای به صورت غیرقانونی بعد از ساعت هشت شب دریافت شد و این موضوع به طور کامل و به راحتی نتایج انتخابات در پنسیلوانیا و برخی دیگر از ایالت‌ها را عوض کرد».

وی ادامه داد: «در یک موضوع جداگانه، اجازه بررسی صدها هزار رای داده نشد. این موضوع هم نتیجه انتخابات را در ایالت‌های متعددی شامل پنسیلوانیا عوض می‌کرد؛ ایالت‌هایی که همه فکر می‌کردند در شب انتخابات به راحتی (من در آنها) پیروز می‌شدم اما یک مرتبه پیشتازی بالای من ناپدید شدند بدون اینکه به کسی اجازه بررسی (آرا) داده شود».

ترامپ افزود: «اتفاق‌های بدی در جریان آن ساعت‌هایی که به طرزی شرورانه و خشونت آمیز اجازه بررسی (ارا) به منظور ایجاد شفافیت داده نشد، افتادند. تراکتورها مسیر ورودی درها و پنجره هایی که با مقواهای زخیم پوشانده شده بودند که به ناظران اجازه چک کردن مراکز شماشر ارا را نمیدادند، مسدود کرده بودند. در داخل (این مراکز شمارش آرا) اتفاق‌های بدی افتاد و تغییرات بزرگی حادث شد».

گلایه دوباره ترامپ از روند برگزاری انتخابات و شمارش آرا در پنسیلوانیا و برخی دیگر از ایالت‌ها در حالی مطرح شده که جو بایدن رقیب دموکرات او پیشتر در یک سخنرانی اعلام کرد که او به پیروز شدن در انتخابات اطمینان دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.