روزنامه استرالیایی: ادعای ترامپ بیانگر سقوط اخلاق و افول قدرت آمریکا بود

به گزارش روزنامه "ایج"، رهبران استرالیا و به ویژه دولت اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا وظیفه دارند براساس اصل حمایت از اصول و ارزش های دمکراتیک در سطح جهان، یا ادعای پیروزی زودهنگام ترامپ در انتخابات آمریکا را محکوم کند و یا از لفاظی‌های خود علیه دیگر کشورهای جهان از جمله چین دست بردارد، زیرا این بار دوستان آمریکایی موریسون در حال نابودی دمکراسی هستند.

براساس تاکید این روزنامه، پیش از اینکه هر کسی بتواند در انتخابات ادعای پیروزی کند لازم است که آرای مردم کاملا شمارش شده و صدای مردم شنیده شود و بعد از آن در باره رای مردم ادعایی صورت گیرد.

این روزنامه ضمن اشاره و تاکید بر افول اصول اخلاقی در آمریکا و لزوم نزدیکی بیشتر استرالیا به آسیا نوشت: در انتخابات اخیر آمریکا در حالی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور به بحث تخلفات انتخاباتی دامن زد که میزان رای خود او همواره ۷ تا ۸ درصد بالاتر از نظرسنجی‌ها اعلام شده و می شود.

این روزنامه در این خصوص افزود: در حالی که شمار زیادی از مردم آمریکا با وجود اینکه به خوبی می‌دانند بسیاری از رفتارها و نگرش‌های ترامپ به هیچ وجه قابل قبول نیست اما در خفا آنها را تایید می کنند و در واقع این مساله نشان دهنده سقوط اخلاق در جامعه آمریکا همزمان با افول جایگاه این کشور به عنوان ابرقدرت جهانی است.

این روزنامه همچنین نتایج انتخابات در آمریکا را هشداری به سایر کشورها و حتی مردم آن کشور دانست و تاکید کرد: با وجود کمبود اعتبارات مالی برای آموزش و درمان و تقویت زیرساخت ها در آمریکا، دولت این کشور همچنان میلیاردها دلار صرف ماشین جنگی می‌کند درحالی که بخش هایی از مردم این کشور با تحصیلات پایین و ناسالم و دچار شکاف اجتماعی زیاد هستند.

این روزنامه استرالیایی همچنین خاطرنشان کرد که رهبران استرالیا باید روی پای خود بایستند و از ارتباط گیری و تبعیت از رئیس جمهوری آمریکا که خودش با نقض قانون مدعی "پیروزی در انتخابات‌" است، پایان دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.