افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا در آمریکا و اروپا

در آمریکا بیش از ۱۰۰ هزار مورد از ابتلا به ویروس کرونا در روز چهارشنبه ثبت شد.

این رقم که توسط پروژه ردیابی کووید گزارش شده است با افزایش شدید بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان همراه بوده و همین امر نشان می‌دهد که افزایش آمار ابتلا تنها به دلیل افزایش تست‌گیری نیست.

در روز چهارشنبه همچنین بیش از ۱۱۰۰ مرگ مرتبط با ویروس کرونا در آمریکا به ثبت رسید. در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار نفر در سراسر ایالات متحده به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند که این آمار بیانگر حدود ۶۴ درصد افزایش از ابتدای اکتبر تا کنون است.

نرخ متوسط مرگ و میر روزانه در این کشور هم بار دیگر در حال افزایش است، اگرچه هنوز از ابتدای همه‌گیری پایین‌تر است.

بنابر گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، در اروپا نیز با افزایش قابل توجه موارد ابتلا به کرونا همزمان با موج دوم همه گیری، تدابیر تازه‌ای اعمال شده است.

برای مثال در انگلیس مقررات قرنطینه‌ای به مدت چهار هفته به اجرا گذاشته شده است. بر اساس این مقررات، فروشگاه‌های غیرضروری، رستوران‌ها، کافه‌ها و باشگاه‌های ورزشی به مدت چهار هفته تعطیل می‌شوند . با این حال برخلاف محدودیت‌های بهار، مدارس، کالج ها و دانشگاه‌ها اجازه ادامه فعالیت خواهند داشت.

بر اساس مقررات تازه قرنطینه‌ای همچنین در این کشور مردم فقط برای کارهای ضروری می‌توانند از خانه خارج شوند و اجتماع افراد ممنوع است. به علاوه خانوارهای مختلف نمی‌توانند در داخل خانه با هم دیدار کنند و در خارج از خانه هم فقط ملاقات با یک نفر مجاز است. برای متخلفان از این مقررات جریمه‌های نقدی مختلفی نیز تعیین شده است.

گزارش‌ها حاکیست که این کشور در حال حاضر بالاترین تعداد قربانیان کووید ۱۹ را در قاره سبز به خود اختصاص داده است.

در فرانسه هم محدودیت‌های شدیدی که از تقریبا دو هفته پیش برای مقابله با موج دوم کرونا در سطح ملی در این کشور اعمال شده، ادامه دارد.

بر اساس این تدابیر مردم فقط اجازه ترک خانه برای کارهای ضروری یا رفع نیازهای پزشکی را خواهند داشت.

کسب و کارهای غیرضروری مانند رستوران ها و کافه‌ ها بسته هستند اما مدارس و کارخانه ها به کار ادامه خواهند داد.

محدودیت‌ها در فرانسه حداقل تا آخر ماه نوامبر (کمتر از یک ماه دیگر) ادامه خواهد داشت.

آلمان هم از اوایل نوامبر تدابیر تازه ای را برای مقابله با شیوع بیشتر کرونا به اجرا گذاشته است.

همچنین مقررات و قوانین کم و بیش مشابهی در سایر کشورهای اروپایی نظیر اسپانیا، ایتالیا و بلژیک که با افزایش شمار مبتلایان روبرو هستند به اجرا درآمده است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.