با علنی شدن پرونده شکایت از بن سلمان موافقت شد

سعد الجبری معاون «محمد بن نایف» پیش از کودتای بن سلمان در ژوئن ۲۰۱۷ بود و پست مشاور امنیت ملی وی در وزارت کشور سعودی را بر عهده داشت و گفته می‌شود، اسنادی که در دست دارد، می‌تواند برای حذف کامل بن نایف و دیگر رقبا مفید باشد و همزمان می‌تواند به شدت علیه بن سلمان به کار گرفته شود و بنابراین لزوم بازگشت وی به عربستان برای بن سلمان مسجل است.

شبکه «الجزیره» خبر داد که قاضی فدرال آمریکا با درخواست سعد الجبری درباره خارج کردن شکایت علیه بن سلمان از حالت محرمانه موافقت کرده است.

طبق این گزارش، پیشتر، سعد الجبری درخواست کرده بود که آن دسته اسنادی را که تلاش ولی عهد سعودی برای ربایش،‌ شکنجه و قتل او را نشان می‌دهد، رونمایی رونمایی شود.

پیشتر، «سی‌.‌ان‌.ان» نیز در این خصوص گزارش داده بود که دادگاهی در آمریکا به اتهام تلاش برای ترور سعد الجبری در پیام رسان واتساپ احضاریه‌ای برای بن سلمان ارسال کرده بود که بن سلمان بیست دقیقه پس از ارسال پیام آن را رویت کرده است.

شبکه سی‌ان‌ان موفق شده است تصویری از صفحه‌ گفت‌و‌گو و احضاریه ارسالی برای محمد بن سلمان را دریافت کند که نشان می‌دهد او پیام را رویت کرده است.

در ۱۱ مرداد ماه گذشته، سعد الجبری مشاور امنیتی پیشین بن سلمان با حضور در یک دادگاه آمریکایی در شهر واشنگتن از ولی‌عهد سعودی به اتهام تلاش برای ترور او شکایت کرد. در دادخواست الجبری آمده بود که ولی‌عهد سعودی در سال ۲۰۱۸، تیم تروری را برای کشتن وی و تکه‌تکه کردنش به شیوه ترور «جمال خاشقچی» به آمریکا و سپس کانادا اعزام کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.