جزئیات دیدار دبیرکل جهاد اسلامی با سران حزب لبنانی

«زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و «زهیر الجعید» هماهنگ‌کننده حزب «جبهه عمل اسلامی» لبنان در بیروت با یکدیگر دیدار کردند و «احسان عطایا» نماینده جهاد اسلامی در لبنان نیز در این دیدار حضور داشت.

بر اساس گزارش گروه اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» شاخه لبنان، در این دیدار مسایل اسلامی و راه‌های همکاری مشترک میان جهاد اسلامی و جبهه عمل اسلامی برای یاری و حمایت از مسأله و ملت فلسطین بررسی شد.

همچنین، طرف‌های دیدارکننده درباره آخرین تحولات مربوط به مسأله فلسطین، «معامله قرن»، شتاب برخی کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در راستای خدمت به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بحث و رایزنی کردند.

بر اساس این گزارش، آنها بر ضرورت فعال‌سازی تمام انواع مقاومت و در مقدمه آن مقاومت مسلحانه به منظور مقابله با تمامی توطئه‌های صهیونیستی-آمریکایی در دفاع از مقدسات بویژه مسجدالاقصی، ادامه مسیر برای آزادسازی تمام فلسطین و بازگشت همراه با احترام آوارگان فلسطینی به سرزمینشان تأکید کردند.

دو طرف دیدارکننده در ادامه به «ماهر الاخرس» اسیر فلسطینی که نزدیک به صد روز است در اعتراض به بازداشت موقت دست به اعتراض غذا زده پرداختند و ایستادگی وی را ستودند . آنها تأکید کردند ایستادگی وی و تمام اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی در نهایت به پیروزی ختم خواهد شد.

جهاد اسلامی فلسطین و جبهه عمل اسلامی لبنان در ادامه هجمه مقامات فرانسوی به اسلام و مسلمانان را نیز محکوم کردند.

در پایان این دیدار بر اهمیت همکاری مشترک دو طرفه در تمامی زمینه‌ها تا تحقق وحدت واقعی برای ملت فلسطین و آشتی داخلی بر اساس مقاومت تأکید کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.