ولیعهد ابوظبی حملات تروریستی در فرانسه را محکوم کرد

محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده عالی نیروهای مسلح امارات با امانوئل ماکرون،‌ رئیس‌جمهوری فرانسه روابط دو جانبه در چارچوب مشارکت استراتژیک را بررسی و بر عمق روابط و بین دو کشور تاکید کرد. این دو مقام، مسائل عدیده‌ منطقه و جهان را بررسی کردند.

محمد بن زاید همچنین حملات تروریستی که اخیرا فرانسه شاهد آن بود، محکوم کرد و به ماکرون به دلیل قربانیان تسلیت گفت و برای زخمی‌ها آرزوی بهبودی کرد و افزود: این اقدامات مغایر با اصول و مبادی ادیان آسمانی است که بر صلح و سازش و محبت تاکید دارند.

او بر مخالفت با سخنرانی‌های انزجارآمیز که به روابط بین ملت‌ها خدشه وارد می‌کند و احساسات میلیون‌ها انسان را خدشه دار می‌کند و در جهت خدمت به افکار افراط‌گرایی است، تاکید کرد.

او به طور قاطع هرگونه توجیه خشونت و تروریسم را رد کرد.

محمد بن ز اید اشاره کرد، حضرت محمد (ص) از قداست بزرگی بین مسلمانان برخوردار است و این موضوع با خشونت و سیاسی کردن آن امری مردود اس ت.

او تصریح کرد، تعامل بین ملت‌ها باید از طریق ارتباط بین تمدن‌ها، فرهنگ‌ها و احترام متقابل باشد.

ولیعهد ابوظبی تنوع فرهنگی در فرانسه و حضور شهروندان مسلمان در این کشور را که زیر سایه قانون و دولت موسسات زندگی می‌کنند، ستود و گفت این قانون و سیستم به عقاید و فرهنگ‌های آنها احترام می‌گذارد و حقوق آن‌ها را در این چارچوب محقق می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.