فائوچی: اوضاع کرونا در آمریکا وخیم است

«آنتونی فائوچی» رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، امروز (یکشنبه) برخلاف ادعا‌های مطرح شده از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، اعلام کرد وضعیت کرونایی کشورش خوب نیست.

این متخصص ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا، در کمیته مبارزه با کرونا در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست با هشدار به وضعیت رفتار‌های بهداشتی عمومی و درخواست تغییر در شیوه‌ها و محدودیت‌ها به جهت نزدیکی به ماه‌های سرد زمستان گفت: «ما کاملا آسیب دیده‌ایم و این وضعیت خوبی نیست.»

این سخنان از سوی فائوچی درباره وضعیت وخیم کرونا در آمریکا در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ در کارزار‌های انتخاباتی خود مدعی شده دولتش توانسته کرونا را مهار کند و «دموکرات‌ها و رسانه‌ها وضعیت را بد نشان می‌دهند و بزرگنمایی می‌کنند.»

ترامپ علیرغم هشدار‌های بهداشتی مطرح شده درباره کرونا، در روز‌های پایانی رقابت انتخاباتی همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را نادیده گرفته و کارزار‌های انتخاباتی خود را در ایالت‌های مختلف آمریکا برپا می‌کند.

بنابر اعلام اخیر سایت «ورلد اُ میترز» در حال حاضر ۴۶ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۶۱۴ نفر در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

در حال حاضر آمریکا با ۹ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۵۹۰ نفر مبتلا، در صدر جدول مبتلایان و جانباختگان کرونا قرار دارد.

اخبار اخیر مبنی بر آن است که طبق مطالعات صورت گرفته از سوی پژوهشگران دپارتمان اقتصاد دانشگاه «استنفورد» کالیفرنیا که نتایج آن اخیراً در قالب یک مقاله منتشر شده است، حدود ۳۰ هزار نفر در تجمعات انتخاباتی دونالد ترامپ، مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند.
براساس این تحقیقات، بین بازه زمانی ۲۰ ژوئیه تا ۳۰ سپتامبر (اواخر تیرماه تا اوایل مهرماه) بیش از ۷۰۰ نفر از این افراد براثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.