حمله حامیان مسلح ترامپ به اتوبوس کارزار انتخاباتی بایدن

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، با نزدیک شدن تدریجی به روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مبارزات انتخاباتی نامزد‌های دموکرات و جمهوری خواه از حملات لفظی ترامپ و بایدن به درگیری فیزیکی میان حامیان آن‌ها کشیده شده است.

تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد اتوبوس حامل حامیان بایدن دموکرات در ایالت تگزاس، عصر روز جمعه از سوی خودرو‌هایی منتسب به کارزار ترامپ محاصره و تهدید شدند. خودرو‌های حامیان ترامپ با حرکت در اطراف اتوبوس کارزار بایدن سعی در خارج کردن آن از مسیر جاده داشتند.

بنا به تائید شاهدان عینی بیشتر حامیان ترامپ حاضر در صحنه مسلح بودند و از درون خودرو‌های خود فحاشی می‌کردند. این خودرو‌ها همچنین اقدام به حرکات خطرناک و بیرون راندن خورد‌های در حال عبور از مسیر جاده کردند.

همزمان ترامپ در اقدامی تحریک آمیز توئیتی مبنی بر «عاشق تگزاس هستم» در صفحه شخصی خود منتشر می‌کند.

از سوی دیگر اداره پلیس شهر بورلی هیلز کالیفرنیا اعلام کرد شماری از مخالفان ترامپ به تجمع حامیان او در این شهر حمله‌ور شدند که این مسئله سبب ایجاد درگیری‌هایی میان آن‌ها شد.

در دو روز مانده به انتخابات آمریکا سناریوی خطرناک جنگ و آشوب خیابانی پس از انتخابات روز به روز قوت می‌گیرد. این سناریو از از شائبه مکررا عنوان شده از سوی دونالد ترامپ در ماه‌های اخیر نشات می‌گیرد. او بخش عمده‌ای از کارزار انتخاباتی خود را صرف تقویت شائبه تقلب در انتخابات در میان افکار عمومی آمریکا کرد و بار‌ها گفت تنها در یک صورت او بازنده کارزار سوم نوامبر است  آنهم تقلب دموکرات هاست.

به نظر می‌رسد رئیس جمهور فعلی آمریکا در قوت بخشیدن به این شائبه خودساخته تا حدی موفق بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.