وحشت رژیم صهیونیستی از تنش نظامی دوباره در نوار غزه

مرکز کل پخش رژیم صهیونیستی به زبان عربی به نقل از روزنامه عبری‌ زبان "هاآرتص" اعلام کرد که مسؤولان امنیتی این رژیم فکر می‌کنند جنبش جهاد اسلامی به ویژه در آستانه اولین سالگرد ترور بهاء ابو العطا، از فرماندهان گردان‌های قدس، شاخه نظامی این جنبش در حال برنامه‌ریزی برای آغاز حمله‌ای بزرگ است.

این روزنامه عبری زبان در ادامه مدعی شد، جنبش جهاد اسلامی در حال حاضر سرگرم بررسی امکان ازسرگیری ارسال بالن‌های آتش‌زا و منفجره هستند.

برخی منابع فلسطینی در گفت‌وگو با هاآرتص اظهار کردند: اقدامات اسرائیل که حماس آنها را در مورد تثبیت آرامش کنُد می‌داند، موجب احساس شکست برای این جنبش شده و با گذشت دو ماه از مهلتی که پیش از این برای اجرای توافق‌ها تعیین شده بود، حماس آرامش را پایان یافته می‌داند.

این منابع در ادامه گفتند: "اسرائیل" در طول دو ماه هیچ اقدامی برای اجرای هیچ کدام از طرح‌های استراتژیکی که حماس خواستار آنها بود، انجام نداد به جز اینکه اجازه انتقال کمک‌های قطر برای خانواده‌های فقیر و برخی آسیب‌دیدگان کرونا را داد.

منابع یاد شده افزودند: "اسرائیل" سعی دارد پیش از اجرای کامل این توافق‌ها وقت بخرد و تا زمانی که سربازهایش آزاد نشده‌اند، اجرای آنها را تنها به انتقال مبالغ اختصاصی خانواده‌های فقیر و برخی پروژه‌های کوچک محدود کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.