ویروس کرونا برای کدام گروه خطرناک تر است؟

ذبیح الله حسن زاده، متخصص ارتوپد و جراح زانو  در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: دانشمندان معتقد هستند تمام بیماری‌های ویروسی مانند: آنفلوانزا، کرونا و... با درد‌های عضلانی همراه بوده و این دردها به طور کلی در اثر ۲ عامل ظاهر خواهند شد.

او با اشاره به اینکه یکی از دلایل ایجاد دردهای عضلانی در بیماری‌های ویروسی تحریک سیستم ایمنی بدن توسط ویروس است، افزود: زمانی که ویروس به سلول آسیب وارد می‌کند با ترشح موادی در بدن باعث تحریک سیستم ایمنی خواهد شد که با فعال شدن آن کوفتگی و گرفتگی عضلانی در بدن ایجاد می شود.

حسن زاده گفت: ویروس کرونا می‌تواند باعث افزایش سطح لاکتات شده و مواد اسیدی بدن را بالا ببرد که در این مواقع گلبول‌های قرمز که وظیفه اکسیژن سازی به بافت‌های مختلف بدن را دارند کاهش پیدا می‌کنند. ویروس کرونا می‌تواند بسیار متفاوت‌تر از بیماری‌های دیگر باشد و شرایط بدنی سختی را برای همه ایجاد کند، زیرا درد‌های عضلانی ناشی از این ویروس شدیدتر و طولانی‌تر خواهد بود.

او افزود: ویروس کرونا برای افراد مبتلا به روماتیسم، ام اس، لوپوس و نقرس که سیستم ایمنی بدن آن‌ها به شدت تحت تاثیر ویروس‌ها قرار می‌گیرد می‌تواند خطرناک‌تر از بقیه باشد. ایمنی بدن این بیماران در روزهای کرونایی باید به خوبی تقویت شود، زیرا این بیماران در صورت ابتلا به کووید ۱۹ درد‌های اسکلتی و عضلانی بیشتری را تجربه خواهند کرد.

حسن زاده بیان کرد: توصیه می‌شود این بیماران در صورت ابتلا به کرونا به خوبی استراحت کرده و مصرف آب و مایعات را افزایش دهند. اگر فرد مبتلا حالت تهوع و استفراغ نداشته باشد می‌تواند با مصرف آبمیوه‌های مختلف، مایعات لازم را به بدن خود برساند.

او در پایان اظهار کرد: افراد مبتلا به روماتیسم، ام اس و ... در صورت ابتلا به کرونا علاوه بر دارو‌های کرونایی باید دارو‌های مخصوص بیماری خود را هم به موقع مصرف کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.